ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

שליח חב"ד ניצח את העירייה הגדולה בישראל

ימים לאחר הסערה שפרצה סביב הקנס בן מאות השקלים שקיבל שליח חב"ד שעסק בהנחת תפילין לעוברים ושבים בתחנה המרכזית בירושלים, ביטלה היום העירייה באופן רשמי את הדו"ח, כשהיא מעניקה סוף טוב לדרמה. הלפרין ל'בחדרי': "הדו"ח לא היה אמור להינתן מלכתחילה, וניתן רק בשל פעילותם של פעילי שמאל קיצוני בעירייה"

צילום אילוסטרציה: סרג' אטאל, פלאש 90
צילום אילוסטרציה: סרג' אטאל, פלאש 90



עיריית ירושלים ביטלה היום (רביעי) את הדו"ח שניתן לשליח חב"ד, בשל דוכן להנחת תפילין שהפעיל ליד התחנה המרכזית. הבוקר, הגיע השליח, דב בער כהן, לתובע העירוני, עו"ד חיים נרגסי, יחד עם יו"ר סיעת 'יהדות התורה' יעקב הלפרין. במהלך הפגישה הוסדר בצורה חוקית הרישיון לדוכן התפילין, ובוטל הקנס בסך 475 שקלים.

לצורך הסדרת הרישיון התחייב כהן שלא לגבות כסף מאנשים, שהדוכן יפעל רק בשעות היום, שלא יפעיל מוזיקה ושעל הדוכן יתלה שלט אחד בלבד- "יהודי, הנח תפילין בכל יום חול. יחי אדוננו מורנו ורבנו מלך המשיח".

הלפרין אמר ל'בחדרי חרדים' כי הוא שמח שסיפור הדו"ח הסתיים בשלום. "הדו"ח לא היה אמור להינתן מלכתחילה, וניתן רק בשל פעילותם של פעילי שמאל קיצוני בעירייה. פרצופם האמיתי נחשף: לפי תפיסתם 'הליברלית' יש דין אחד ליהודים ודין אחר לערבים. חופש ביטוי וחופש דת רק לערביי מזרח ירושלים, וחופש שיסוי כנגד יהודים שומרי תורה ומצוות במערב העיר. למרות שהעירייה התחייבה כבר ביום שישי לבטל את הדו"ח, יש הליך פרוצדורלי שלוקח כמה ימים, והיום בחסדי שמים ההליך הגיע לסיומו על הצד הטוב ביותר".

כזכור, ביום שישי האחרון, עת כהן הניח תפילין לאנשים בסמוך לתחנה המרכזית, הגיע פקח עירוני וקנס אותו, בטענה כי קיבל הוראה מלמעלה. מאוחר יותר התברר כי מי שעמד מאחורי הקנס היא יו"ר מרץ המקומית, חברת המועצה לורה ורטון.

הקנס עורר סערה בעיר, ומלבד הלפרין שפעל לביטולה, קראו נציגי ציבור רבים לעירייה לבטל אצ הדו"ח. בין הנבחרים, המועמדים עופר ברקוביץ וזאב אלקין, ח"כ לשעבר אלי ישי, חברי המועצה דב קלמנוביץ ואריה קינג, ואף יו"ר דגל התורה אליעזר ראוכברגר.

בעקבות הסערה הציבורית התחייבה העירייה לבטל את הדו"ח, והדגישה כי: "לעירייה שיתוף פעולה מצויין עם נציגי חב״ד ופעיליה ויש לציין כי אנשי חב״ד נוהגים באופן כללי לקבלת ההיתרים הנדרשים בחוק לצורך הצבת מתקנים ודוכנים ברחוב. במקרה זה מדובר בתלונות שהגיעו לפיקוח העירוני על הצבת דוכן ללא הסדרה כחוק. לצערנו למרות בקשות העירייה וההתראות מראש, סירב בעל הדוכן לבצע את הנדרש ממנו לקבלת ההיתר החוקי ואף הרחיב את הדוכן בסככה ושלטים ללא אישור".

למרות ההבטחות, התלונן אמש כהן כי הדו"ח טרם בוטל. כאמור, היום הגיעה הסאגה לסופה.
סערת התפילין עיריית ירושלים שליח חב"ד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד