י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

מהיושבים ראשונה בגור: רבי משה שינפלד ז"ל

בתל אביב הלך לעולמו אחת הדמויות היותר מוכרות בחסידות גור, מי ששימש בתפקידים רבים בחסידות, בין היתר איש הכספים, ממונה הירושות, בעל תפילה, וגם, זכה בחייו לריקוד עם קודש הקדשים מבעלזא

המנוח ז''ל לצד הרבי מגור יבדל''ח
המנוח ז''ל לצד הרבי מגור יבדל''ח



ברוך דיין האמת: הבוקר (חמישי) הלך לעולמו, הרב החסיד רבי משה זאב הלוי שינפלד ז"ל, בעל התפילה בשחרית בגור ומהיושבים ראשונה במלכות החסידות והוא בן 96 בפטירתו.

המנוח נולד בקראקא שבפולין, לאביו רבי שבתי שינפלד ובילדותו התייתם מאביו והתגורר אצל סבו רבי העניך לנדא, מפארי חסידות גור בקראקא.

הוא עבר את מאורעות השואה האיומה ופגש את הרה"ק רבי אהרן מבעלזא זיע"א, שם היה מאנשי סודו והיה בוועד ההצלה להצלת הרבי יחד עם הרב דב וייסמנדל והרב אליעזר לנדא.

לימים פגש את הרבי מבעלזא בישראל והרבי החל לרקוד עמו ריקוד של מצווה על הצלתו.

בשנת תש"ז נישא לרעייתו מרת מלכה רייזל ע"ה, בתו של מנהיג אגודת ישראל הרב יצחק מאיר לווין זצ"ל ונכדת האדמו"ר בעל ה'אמרי אמת' מגור זצ"ל.

הם עברו להתגורר בתל אביב. ביתם שימש מקור להמונים רבים שראו אצלם את המשך מורשת בית אבא.

מכריו סיפרו ל'בחדרי חרדים', כי ר' מוישה, היה מקושר לאדמו"רי גור והיה מהיושבים ראשונה במלכות. במשך כיובל שנים שימש כבעל תפילה בשחרית בימים הנוראים בחצר הקודש גור, בהיותו מיטיב נגן. והיו מכבדים אותו באמירת 'אתה הראת' בשמחת תורה, עד לשנותיו האחרונות ממש, אך היו מחכים לו למרות חולשתו.





היה מראשי אגודת ישראל וחבר בוועדת השבעה. את הכל ניהל בחכמה ובתבונה. כמו כן, היה איש הכספים של החסידות והיה ממונה על ירושת האדמו"רים.

זכה להשתדך עם משפחת האדמו"ר בעל ה'פני מנחם' מגור זצ"ל. נכדתו, בת בנו, הגאון החסיד רבי יצחק דוד אלתר, נישאה לנכדו של רבי משה ז"ל.

הותיר אחריו את שני בניו, רבי שבתי - מנהל אגודת ישראל בתל אביב ורבי אברהם מרדכי. חתניו הם, הנגיד רבי יעקב יצחק רובינשטיין ואיש החינוך הרב יצחק כץ.

הלוויתו תתקיים היום בשעה 16:00 אחר הצהריים בתל-אביב, בהשתתפות הרבי מגור שיבטל עקב כך את קבלת הקהל. הוא ייטמן בחקלת חסידים בקרית שאול.

בני המשפחה יישבו שבעה בביתו, ברחוב בילו 51 בתל אביב.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.
משה שינפלד ברוך דיין האמת חסידות גור בעל תפילה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד