י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

המטפלת תועדה מושכת, מטלטלת וצובטת

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה כתב אישום חמור כנגד מטפלת מהודו, שהוסרטה מתעללת קשות בקשישה חסרת ישע, שהופקדה בידיה למשך תקופה ארוכה לטיפול

צילום אילוסטרציה: pixabay
צילום אילוסטרציה: pixabay צילום: pixabay



שבוע לאחר מעצרה של עובדת זרה בת 37 מהודו, הוגש נגדה כתב אישום - על תקיפת חסרת ישע בת 77, בה טיפלה במשך תקופה ארוכה.

פרקליטות מחוז ירושלים (פלילי), באמצעות עו"ד בריג'יט ויטאלי, הגישה היום (חמישי) לבית משפט השלום בירושלים כתב אישום ובקשה למעצר עד תום ההליכים נגד יוסטינה פארמה, בגין תקיפת חסר ישע.

החל משנת 2016 התגוררה יוסטינה בביתה של קשישה בת 77 בגבעת זאב, ושימשה כמטפלת סיעודית של הקשישה, שסובלת מאלצהיימר ומצויה במצב סיעודי. הקשישה סובלת מנכות ב-100%, כך שהיתה תלויה ביוסטינה לכל צרכיה.

"רוב המכות והעינויים התבצעו בשבתות, מכיוון שאנחנו שומרי מסורת והיא ידעה שאנחנו לא צופים במצלמות" אמרה בתה א', בראיון ל'החדשות'. "לנו הייתה מטפלת שקיבלה את כל התנאים הכי טובים, חדר פרטי, טלוויזיה, אוכל, בגדים, מתנות בחג" הוסיפה. "התייחסנו אליה כמו משפחה שלנו. אין אמונה באף אחד".

על פי כתב האישום, יוסטינה, אזרחית הודו, נהגה במהלך הטיפול באשה הקשישה, באלימות - שהתבטאה בין השאר בכך שטלטלה אותה בחוזקה מצד לצד, תפסה בפניה בחוזקה, משכה אותה מהצוואר בחוזקה, צבטה את גופה ופניה, תוך שהיא גורמת לה כאב.

בני המשפחה התקינו מצלמות אבטחה בבית הקשישה, שם היא תועדה פעמים רבות כשהיא מתעללת בקשישה חסרת הישע. באחת הפעמים, במהלך החלפת בגדיה של חסרת הישע, הנאשמת צבטה בקשישה, בעוד חסרת הישע נאנקת מכאבים. לפתה חזקה את צווארה באמצעות ידיה, הרימה אותה מצווארה בחוזקה וטילטלה אותה מצד לצד מספר פעמים, זאת ללא כל צורך ותוך שהיא גורמת לחסרת הישע כאב.

בדיון שנערך שלשום (שלישי) בעניינה בבית משפט השלום בירושלים, בני משפחתה של הקשישה צעקו לעבר המטפלת: "מנוולת", "תמותי", "יימח שמך", "זבל" ועוד.

עוד בטרם הגשת כתב האישום, אמר עו"ד אריק בוקטמן, המייצג את המטפלת מטעם הסניגוריה הציבורית: "המטפלת טיפלה בקשישה מזה למעלה משנתיים ומעולם לא היו תלונות כלפי תפקודה. היא מכחישה את כל החשדות ומשתפת פעולה עם החוקרים. לטענתה התלונה נובעת מחילוקי דעות עם בני משפחתה של הקשישה".
התעללות בקשישה עובדת זרה חסרת ישע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד