ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024

לייבל'ה בליל שישי: השוואנצונעס שהטריפה את המגזר

ה"בייבי בום" בעולם הצלמים, הסולחה השבועית בין שני העיתונאים, עוזר הרב החרדל"י שקיבל כיפה לבנה מחברי המועצה החילונים, ומאבק דוברי הח"כים על ליבו של כתב התאגיד • כל הרכילות הלוהטת של המגזר החרדי

לייבל'ה בליל שישי: השוואנצונעס שהטריפה את המגזר
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים





שבוע מפרך מתמיד עבר על לייבל'ה, ולא מהסיבות הרגילות. לייבל'ה גילה לחרדתו כי הוא נדבק בקדחת ה"שוואנצונע'ס" - ולא, אין מדובר בשוואנצנות עצמה, שהלא לייבל'ה אינו חסיד של אדמו"ר מסוים אלא מקפיד לחלק את זמנו בשווה בין כל החצרות - מתברר כי השיר הטרנדי דבק בו לא עזב אותו. מה שהתחיל כתחביב מרענן ובלתי מזיק, הפך לסיוט. מהרגע שקם בבוקר ועד שעלה על יצועו בשעות המאוחרות של הערב, לייבל'ה מצא את עצמו מזמזם ללא הרף את הניגון המקפיץ והקליט. כשניסה להדוף אותו ממנו בעזרת שיר אחר, הוא גילה שמדובר במאמץ חסר סיכוי.

בשעות הערב ניסה לייבל'ה להחליף את הפלייליסט הפנימי והלך לכמה חתונות, שם קיווה לשמוע שירים חדשים שידחקו את מקומו של ניגןון ה"שוואנצונעס" שהשתלט על חייו. אך למרבה הלחץ, בכל חתונה או אירוע אליו הגיע, חסידי כליטאי, פרץ אליו השיר במלוא העיזוז ובווריאציות שונות ומגוונות. גם כשהוא ניסה להתרגע בגלישה באתרי החדשות של המגזר, גילה שגם הם מלאים בסרטוני שוואנצונעס מכל פינה ופינה.

לייבל'ה מקווה שבשלושת השבועות הבאים עלינו, ייחסך מאיתנו השיר המקפיץ והחיים ישובו למסלולם. לייבל'ה עדיין בלחץ שמישהו כבר זומם להקליט את הלהיט בגירסה ווקאלית.

ואם לא די בזה, בבוקר יום ראשון התעורר לייבל'ה לגל מעצרים במירון. רק במוצ"ש שב לייבל'ה בלב חושש ממירון, שם חגג חלאק'ה לבנו, ופגש במקום את הרל"ש של אייכלר חיים רבינוביץ ואיש מירון בזכות עצמו, שהגיע להתפלל בצאת השבת בציון. לייבל'ה הריח שמשהו קורה, ובבוקר כבר שמע על גל המעצרים ביישוב.





אך למרות השבוע המפרך, גם השבוע לא ויתר לייבל'ה על המדור הנחשק שרבים צריכים לו. לא מעט כבר סיפרו ללייבל'ה שהם אינם יכולים לטעום טשולנט בלי לשבת על המדור.

נחמה פורתא הייתה השבוע, כשלייבל'ה עשה את דרכו ביום שני למשכן הכנסת, הוא עשה זאת בצעד מתרונן מתמיד. שכן במשכן המינים נפתחו חגיגות יום ההולדת לזקן הפרשנים וממציא הז'אנר יעקב ריבלין. ראשון החוגגים היה הפרשן הצעיר שמעון ברייטקופף שחשף את דבר החגיגה הגדולה.





מיד לאחר מכן ראה לייבל'ה את הפרשן בחדר לשכת סגן יו"ר הכנסת ישראל אייכלר. לייבל'ה ראה את ריבלין מתרווח ומקבל את מירב האיחולים האפשריים.





ואם בקברי צדיקים עסקינן, השבוע פגש לייבל'ה בנתיבות עיר הקודש, את איש החינוך והעסקן הדגלאי הדגול ר' מוטק'ה בלוי, שופך שיח בציון קדשו של סידנא 'בבא סאלי' זכותו תגן עלינו. בלוי העתיר למען הצלחת דגל התורה בפריפריה ובשאר אזורי הארץ.





בשבוע שעבר שמח לייבל'ה לדווח על סולחות רבות בברנז'ה. נראה שהדבר מידבק, והשבוע שמח לייבל'ה לדווח על סולחה נוספת ומפוצצת שנערכה מספר שעות לאחר פרסום המדור הקודם. לייבל'ה יכול לחשוף כי מדובר בעורך 'משפחה' יוסי אליטוב שמחתן את בנו בכורו בחודש אב הקרוב, והעיתונאי התמים מענדי גרוזמן מ"כאן מורשת" ועוד. השניים, כך נודע, נפגשו בשישי האחרון במלון המלך דוד בירושלים וכטוב ליבם הסירו את כל משקעי העבר וההתנצחוית בטוויטר. לייבל'ה יודע לספר כי מרכז השיחה היה הבדלי הדורות בעולם התקשורת, אך מה זה חשוב - העיקר שהאמת והשלום אהבו.





ובעוד הרבי מויז'ניץ המריא לחלדודנא למנוחה השנתית, ראה לייבל'ה בכנסת את שיקי מנדל, הדובר הבלתי רשמי של החסידות יחד עם מנהל המחלקה המוניציפאלית של ויז'ניץ יענקי טסלר, שבאו לבדוק אם מוזס הגיע.





ובצל המאבק על תזכיר חוק הגיוס החדש, נצפו הדוברים נלחמים על ליבו של זאב קם מ"כאן". יהודה מנדלוביץ ממקלב דחף חזק את הצד של דגל, ושניאור רוזן הסביר חזק את עמדת אגודת ישראל.





בכנסת אין רגע דל. במסגרת תערוכות וסיורים ראה לייבל'ה את חה"כ מיקי רונזטל מהמחנ"צ, להלן "העבודה - המחנה הציוני", מביט בתערוכה מרתקת וססגונית יחד עם חברי הפוליטיגרם, יצחק פלדמן ושמעון ליברטי.





ובמרפסת המזנון של המשכן נצפו עורך משפחה אליטוב, יחד עם עורך בקהילה שלמה קוק כשהם מתאמים עמדות.





ולייבל'ה לא ויתר גם על כיכר ספרא, שם, בשלהי ישיבת מועצה שלא מן המניין בעיריית ירושלים, ראה לייבל'ה את אבינועם קוטשר שיצא למרפסת, ולרוע המזל, הרוח הירושלמית העיפה את כיפתו ממרומי הקומה השישית. קוטשר מהווה גשר ידוע בין כל הזרמים, וכך חברי מועצה חילונים גייסו מלשכתם כיפה אלטרנטיבית.





ועוד מענייני ספרא וירושלים. רבה הספרדי של העיר העתיקה בירושלים, הגאון רבי אליהו מדינה, פגש את חברי סיעתו של אריה קינג וביניהם המשנה לרה"ע דב קלמנוביץ ויהונתן יוסף במהלך צילומי הקמפיין בשוק בעיר העתיקה. הרב עצר לשוחח עם המועמדים על קדושת העיר.





הזמן: יום שני בערב, המקום: מרכז האירועים סיטי טאואר ברמת גן. סיבת ההתכנסות: חתונה של הרב יוסף נחמיה שוינגר להלן יוסי מסידורי האישורים למירון, שנישא בשעה טובה ומוצלחת. במוזמנים שלושים איש בלבד, בני משפחה וחברים קרובים המקדש: חבר מועצת גדולי התורה הגרב"מ אזרחי ששמע ביציאה מהשמחה על ההפגנות נגד גפני ומיהר לבקש להתקשר אליו על מנת לחזקו.

ואיש הפרסום החרדי מ"בולטון פוטנציאל", החסיד ר' אברהם איסר בריסק, נראה השבוע מתקבל לברכה אצל שר התורה הגר"ח קנייבסקי. לייבל'ה לא יודע את סיבת הביקור רק שמח לראות את בריסק כשהוא מחויך מתמיד.





ואח אחר של בריסק הרב מרדכי יו"ר קהל מחזיקי הדת של בעלזא נצפה בבית הרבי בקרית יערים בטלז סטון שהוא ניגש לפני העמוד בתפילת מעריב בליל היארצייט של האור החיים הקדוש. לייבל'ה היה רוצה להצטרף למנין.





ואפרופו פרסום, לייבל'ה גילה השבוע סוף סוף את פירוש צמד המילים "יזמות ועסקים". לייבל'ה הגיע ל"מרכז אחים" וצפה על כל עיר התורה והחסידות. במוקד המפגשים שהזכיר לו בתי מלון ראה לייבל'ה את מנכ"ל קרן קמח מוטי פלדשטיין, בשיחה צפופה עם העיתונאי נועם זיגמן.





ויש רב שגם הערבים עושים לו כבוד: הגאון הרב יצחק דוד גרוסמן נראה היום מתקבל בשמחה בשכונת וואדי גוז לאחר שרכבו נתקע בדרכו לציון האור החיים הקדוש.





וכזה "בייבי בום" לייבל'ה לא שמע הרבה זמן. שעות לאחר חתונת בנו של הצלם שוקי לרר בשבוע שעבר, נולדה נכדה ראשונה לגדול הצלמים ומצציא הז'אנר, בת ראשונה לממשיך נפתלי לרר הלידה בביה"ח בלינסון. הקידוש בשבת הבאה. לייבל'ה יודע לספר כי מדובר בהתרגשות גדולה בממלכה, שכן ללרר הסבא רק שישה בנים וכעת אחרי הסגולות, נולדה נכדה במשפחה שזכתה לשם "טליה זהבה".







ורגע לפני סיום עונת החתונות, ראה לייבל'ה את המנצח יואלי דיקמן בחתונה בסוד שיח עם הגר"ב ויסבקר ראש ישיבת בית מתתיהו. לייבל'ה שזוכר עוד את ימי השטייגען של יואלי בבית מת'ס, שמח לגלות שהדבר ניכר עד היום, גם בפגישה עם מורו ורבו.





ולייבל'ה ראה בשבוע האחרון את ראשי "פוטו איכות" מרחוב חזון איש בבני ברק, ר' יודל טייכמן ור' דוד יואל קליין כשהם מעבירים את חנותם למקום חדש. לייבל'ה, שלעיתים נדירות הולך לפתח תמונות בשביל הילדים ועל הדרך מזמין גם אלבומים דיגטליים נאלץ כל פעם היה נדחס בחנות מטר על מטר, שמח לגלות שהחנות עברה למקוה החדש והמרווח "בגדים קונים אצל שלומי" באותו רחוב. למעמד הפתיחה הגיעו כלל חסידי סאטמר ופתחו את החנות בסעודה דשנה.











ובסמוך למשרדי אתר הבית ברחוב הירקון, תיעד לייבל'ה את העיתונאי איתי גדסי בשיחה מעמיקה עם ויענקלה פרידמן מבקהילה, כשהם מסבים על צלחות טשולנט במסעדת "בובע" שנפתחה לפני מספר שבועות.





לייבל'ה לא יכול היה לוותר על השמחות השבוע, וביום שני בערב הגיע לבני ברק לחתונת בת הרב אברהם פריד, המשב"ק הוותיק והמיוחד של הרבי מפינסק קרלין. מאז נחשף לייבל'ה לפינסק קרלין לפני שלושים שנה, הוא זוכר את פריד כשהוא משמש כגבאי עוד אצל הרבי הקודם. בחתונה ראה לייבל'ה את סגן השר פרוש שהוא "משפחה" מצד החתן משפחת לוי.











ביום שלישי בלילה הזדמן השבוע לייבל'ה לרחוב חזון איש בבני ברק והבחין בתפוסה מלאה של חניות הרחוב מחוץ לאולם סמינר גור. אלא שבניגוד לאירועים רגילים הפעם תפסו את החניות כלי רכב מפוארים שהחשידו את לייבל'ה כי משהו מתרחש בסביבה.

חוש הריח של לייבל'ה לא אכזב גם הפעם. בתוך האולם התגלו רופאים בכירים ומנהלי מחלקות עם כיפות בשלל צבעים אשר נשלפו דקה קודם לכן מתא הכפפות בחניית הרחוב.

שיטוט קצר בתוך האולם גילה שצמרת עולם הרפואה התייצבה בבני ברק על מנת לאחל מזל טוב לאבי החתן היועץ הרפואי שלמה קופולוביץ - האחראי בין היתר על שירות הלקוחות ושרי הקהילה של המרכז הרפואי החולש גם על בית החולים לילדים 'שניידר'.

בין מנות הדגים והמרק שהוגשו לאורחים מצאו האורחים את הרב אלימלך פירר והרב חנניה צ'ולק זמן לשיחות עם בכירי בתי החולים בילינסון ושניידר ביניהם מנהל המרכז הרפואי רבין ד"ר ערן הלפרין ופרופ' חיים קריסי.

גם הפוליטקאים הקפידו על השתתפות ארוכה באירוע ביניהם המועמד לראשות עיריית ירושלים יוסי דייטש, ראש עיריית מודיעין עלית יעקב גוטרמן, ראש עיריית בני ברק חנוך זייברט. בתווך הפיגו זייברט ומוטי בבציק את המתחים עם לחיצת יד באווירת הוויסקי שחולק באירוע.

מי שגנב את ההצגה היה העורך הראשי של 'ישראל היום' בועז ביסמוט שצייץ כבר בבוקר בר המצווה כי למרות ההזמנה שקיבל מהנסיך האנגלי שהגיע לישראל הוא מעדיף ללכת לבר המצווה של קופולוביץ.














ואפרופו האולם החדש של גור. הערב חמישי יחגוג באולם את שמחת אירוסי בתו, הרב דוד מרגלי יו"ר הוועד העולמי של מאקאווא. מרגלי שכבר מחזיק בימים אלו בבן מאורס, אירס עתה גם את בתו בשעה טובה ומוצלחת ולייבל'ה שולח מזל טוב.

ברכת מזל טוב לזמר נחמן בוימל לרגל הולדת הבן בשעה טובה ומוצלחת.





ולסיום, לייבל'ה שמח לבשר לאוהדי המדור, כי דיווחים מהשמחה של איש החסד וחתן השנה ישראל ירט הערב בבני ברק, יינתנו בשבוע הבא במהדורה מורחבת מתמיד.
לייבלה רכילות חרדית כנסת השיטה הקדושה שוואנצונעס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד