ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

המשת"פים שעברו עינויים יפוצו במיליוני שקלים

בית משפט המחוזי בירושלים, פסק כי הרשות הפלשתינית תשלם 13.2 מיליון שקל ל-52 פלשתינים אותם כלאה ללא משפט בחשד ששיתפו פעולה עם ישראל. בפסק הדין שהשתרע על 1,800 עמודים תיאר השופט דרורי את מעשי הזוועה הכוללים עינויים קשים, התעללות והשפלה במעשים חמורים, עקירת איברים ואף רצח

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90



פסק דין חלקי – משתפי פעולה עם ישראל שעברו עינויים תחת הרשות הפלסטינית יקבלו פיצוי בסך 13 מיליון ש"ח.

בפסק דין שהתקבל היום (חמישי), בבית משפט המחוזי בירושלים, נפסק כי הרשות הפלשתינית תשלם 13.2 מיליון שקל ל-52 פלשתינים אותם כלאה ללא משפט בחשד ששיתפו פעולה עם ישראל.

כזכור באפריל 2017 קבע בית המשפט המחוזי בירושלים כי הרשות הפלסטינית עינתה 52 משתפי פעולה עם ישראל. בפסק הדין שהשתרע על 1,800 עמודים תיאר השופט דרורי את מעשי הזוועה הכוללים עינויים קשים, התעללות והשפלה במעשים חמורים, עקירת איברים ואף רצח. לבקשת עוה"ד פוצל פסק הדין כאשר היום נקבע כי הרשות תשלם 13.2 מיליון ש"ח בעבור ימי הכליאה ובהמשך המשפט יפסקו יתר הפיצויים למשתפי הפעולה, כל אחד לפי התנאים בהם נכלא וכמובן בהתאם לעינויים אותם עבר.

עו"ד ברק קדם ואריה ארבוס ממשרד רום ארבוס קדם צור המייצג את משתפי הפעולה מסרו בתגובה: "אנו מברכים על פסק הדין התקדימי של בית המשפט. כבוד השופט דרורי ראה את נכויות התובעים, הבין את המצוקה שלהם והחליט לתת להם פיצויים חלקיים באופן מידי. בית המשפט פיצה את התובעים בשלב זה רק בגין שלילת החופש שלהם. אין לנו ספק שפסק הדין המלא בסוף ההליך - שיכלול פיצויים בשל הנכויות, הפסדי ההשתכרות, הכאב והסבל, פיצויים עונשיים ועוד - יעמוד על מאות מיליוני שקלים. הרשות חטפה, כלאה ועינתה את התובעים בעינויים קשים, והרשות מתחילה לשלם על כך. תדע הרשות הפלסטינית שיש דין ויש דיין".
עינויים משתפי פעולה הרשות הפלסטינית פיצויים ערבים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד