י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

אחת ההונאות הגדולות בהיסטוריה: 601 עצורים

האם נמצאו האחראים למותם של 42,000 איש? מעצרים נרחבים של מאות אנשי רפואה בארה"ב בפרשייה שגורמת למשבר אימון בקרב החולים ובני משפחותיהם בארה"ב

אילוסטרציה. צילום: pixabay
אילוסטרציה. צילום: pixabay צילום: pixabay



את זה עוד לא היה לנו. 601 אנשי רפואה מרחבי ארה"ב - כולל רופאים ואחיות, נעצרו בחשד להונאות בעבירות הקשורות לתרופות וכדורים ממכרים, שהביאו להפסדים של 2 מיליארד דולר, למערכת הבריאות בארה"ב.

המעצרים תוארו על ידי משרד המשפטים האמריקאי כ"אחת מההונאות הגדולות ביותר בהיסטוריה של ארה"ב". בין העצורים היו 76 רופאים, 23 רוקחים, 19 אחים/אחיות ואנשי רפואה אחרים.

העצורים על פי החשד, סחרו במרשמים של משככי כאבים, כגון אופודיום ובתרופות שונות, מרשמים לתרופות פיקטיביות כדי לקבל תקציבי נכות.

בין ההאשמות לזיוף, היו זיופים של מבוטחים פרטיים לתרופות מרשם, ותרופות מורכבות ויקרות.

באחד מכתבי האישום נאמר, כי "עורך דין ששיווק תרופות, שילם שוחד, נתן ארוחות במסעדות יקרות בתמורה למרשמים שנרשמו על דפי מרשם מודפסות מראש, ללא שום צורך בתרופות הללו, והכל במרשם רשמי".

בהצהרה של התובע הכללי של ארה"ב נאמר, "הונאה בתחום הבריאות היא בגידה בחולים, והיא גניבה ממשלם המסים, במקרים רבים, רופאים, אחיות ורוקחים מנצלים את האנשים הסובלים מהתמכרות לסמים כדי לקחת לעצמם כסף, אלה פשעים נתעבים, היום משרד המשפטים מכריז על הפעולה הגדולה ביותר של אכיפת הונאה בתחום הבריאות בהיסטוריה האמריקאית".

על פי המרכזים האמריקאיים לבקרת מחלות ומניעתן, 42,000 אנשים בארה"ב נפטרו ממנת יתר של אופודיום ב-2016.

"העצורים הם אנשים מתועבים וחמדנים", אמר שר הבריאות האמריקני אלכס אזר במסיבת עיתונאים.
הונאה רפואה מרשם תרופות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד