י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

פרסום ראשון: ראש הממשלה נענה לבקשת השר דרעי ודחה את ההצבעה על מתווה הכותל

"יצירת פיצול והפרדה בתוך העם דווקא ביום י"ז בתמוז היא פגיעה קשה בזיכרון חורבן בית המקדש ואחדות העם", טען דרעי ל'בחדרי' נודע כי דבריו של דרעי עשו רושם על נתניהו, שהורה לדחות את ההצבעה ובינתיים להידבר עם הרבנים הראשיים

דרעי ונתניהו בישיבת ממשלה. צילום:מארק ישראל סלאם, פלאש 90
דרעי ונתניהו בישיבת ממשלה. צילום:מארק ישראל סלאם, פלאש 90 צילום: מארק ישראל סאלם, פלאש 90



בעקבות פניית השר אריה דרעי לראש הממשלה הבוקר (ראשון), נדחתה ההצבעה בממשלה, בנושא העברת הסמכויות במתווה הכותל, לאחר צום י"ז בתמוז. כך נודע ל'בחדרי חרדים'.

השר דרעי ציין בישיבת הממשלה כי, "קדושת הכותל חלה על כל הכותל המערבי לכל אורכו ולכן הוא קורא לראש הממשלה, לנהוג באחריות בסוגיה זו, ולהיוועץ עם הרבנים הראשיים לישראל".

השר דרעי הוסיף ואמר, "יש לנו מקום אחד שמכיל בתוכו את כל היהודים בעולם, ספרדים אשכנזים, דתיים וחילוניים וזהו הכותל המערבי".

לדבריו, "יצירת פיצול והפרדה בתוך העם דווקא ביום י"ז בתמוז היא פגיעה קשה בזיכרון חורבן בית המקדש ואחדות העם. כמו שיש לנו מדינה אחת יש לנו רבנות ראשית אחת ונכון יהיה להיוועץ בכובד ראש בעמדתם של הרבנות הראשית לישראל בנושא זה".

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי בעקבות דבריו של דרעי, נענה ראש הממשלה לבקשתו והנחה את מזכיר הממשלה צחי ברוורמן, מיד עם צאת הצום ליצור קשר עם הרבנים הראשיים לישראל.

לדברי ראש הממשלה, מדובר אך ורק בהסדרה של רחבה קטנה יותר, אך קבועה במקום הרחבה הזמנית. לדבריו "לא מדובר ברחבה רפורמית אלא ברחבה שתהיה מנוהלת ע"י החברה לפיתוח הרובע היהודי תחת סמכות שר השיכון יואב גלנט".

נתניהו הדגיש כי "אחדות ישראל יקרה וחשובה גם לו, אך יחד עם זאת הרחבה הקיימת שהוקמה ע"י השר נפתלי בנט, מהווה סכנה בטיחותית ואינה נגישה לנכים".

בתוך כך, הכתבת הפוליטית מורן אזולאי דיווחה בחשבון הטוויטר שלה, כי רה"מ פנה לשרי 'הליכוד' בישיבה השבועית ושאל מי מתנדב לקבל לידיו את הסמכויות בעניין מתווה הכותל במקום רגב. נרשמה דממה.

כמו כן, שרת המשפטים איילת שקד מסרה הודעה בממשלה, לפיה, היא מבקשת לא להיות חברה בוועדה. שקד עושה זאת לאחר שהשרה מירי רגב פרשה מראשות הוועדה לאחר סירובה לכנס אותה כדי לדון בהרחבת שטח הכותל הרפורמי. על פי הדיווח ב'חדשות': נתניהו נזף בשרים ואמר, "אני אטפל בזה".
אריה דרעי מתווה הכותל צום שבעה עשר בתמוז הכותל הרפורמי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד