י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

הממשלה אישרה את חוק הגיוס החדש, החרדים נמנעו - וחזרו בהם

מתווה חוק הגיוס החדש קיבל את אישור הממשלה • השרים החרדיים נמנעו, ואז ביקשו לשנות הצבעה • כעת נערכים בכנסת לשלב הבא - הקריאה הראשונה מחר • כיצד ינהגו המפלגות החרדיות במליאה והאם הנושא הדרמטי יוביל למשבר קואליציוני?

נתניהו בישיבה הסוערת: מארק ישראל סלם, פלאש 90
נתניהו בישיבה הסוערת: מארק ישראל סלם, פלאש 90



לאחר שבועות ארוכים של מגעים, הצביעה הבוקר (ראשון) הממשלה בישיבתה השבועית על חוק הגיוס החדש, כשהיא מעניקה לו את אישורה לקראת ההצבעה מחר בקריאה ראשונה במליאת הכנסת.

בדיון ארוך שהתקיים בממשלה הבוקר, ציין דרעי בדבריו את ערך וחשיבות לימוד התורה בישראל, ולבסוף אישרה הממשלה - בכפוף לאישור וועדת השרים - את הצעת החוק שהציג שר הביטחון, אביגדור ליברמן

השר אריה דרעי, השר החרדי היחיד שהשתתף בישיבה, נמנע בהצבעה על החוק. עמיתו לסיעה, השר דוד אזולאי, לא נכח בישיבה, אולם הותיר פתק הצבעה במזכירות הממשלה, בו ביקש להימנע בהצבעה הגורלית.

זמן קצר לאחר הישיבה מסר דרעי כי הוא "הצביע בטעות כנמנע בחוק הגיוס, משום שחשב שמדובר בעניין פרוצדורלי הקשור לחוק, ולא בחוק עצמו". על פי ההודעה, דרעי "ביקש בסיום ישיבת הממשלה ממזכירות הממשלה לשנות את ההצבעה לנגד ובקשתו התקבלה. לפיכך, השר דרעי התנגד לחוק הגיוס". במקביל נמסר כי גם אזולאי שינה את הצבעתו ל'נגד'.

שר הביטחון, אביגדור ליברמן, אמר בתום ההצבעה: "אני מברך את חברי הוועדה של צה"ל ומשרד הביטחון על עבודה מקצועית ועניינית, שקיבלה לפני זמן קצר את אמון הממשלה. זה החוק של מערכת הביטחון, למען הביטחון ולמען מדינת ישראל".

מחר (שני) בשעות הצהרים המוקדמות, תתכנס ועדת השרים לענייני חקיקה, בראשות השרה איילת שקד, לדיון חריג במשכן הכנסת וחברי הוועדה יצביעו על החוק.

לאחמ"כ, בשעות הערב, יעלה החוק להצבעה במליאת הכנסת. שם, לא ברור כיצד יצביעו חברי הכנסת, והאם החוק יגיע כהצעת אי אמון בממשלה - מה שגורם לחשש בקרב חברי הכנסת החרדים כי לא יוכלו להתנגד לחוק ושב'יש עתיד' ייאלצו להתנגד יחד עם האופוזיציה.

הדיון על חוק הגיוס צפוי להמשך אל תוך הלילה, מאחר ולכל חברי כנסת רשות דיבור של שלוש דקות. השר ליברמן צפוי להציג את החוק והדיון ימשך כ-4 שעות.

למחרת (שלישי), יעבור החוק דיון בוועדה המיוחדת שהוקמה, בראשה עומד יו"ר הקואליציה דוד אמסלם וחברים בה, דוד ביטן, מיקי זוהר, עמר בר לב, אייל בן ראובן, אחמד טיבי, אלעזר שטרן, מרב בן ארי, בצלאל סמוטריץ, יואב בן צור, אורי מקלב, עודד פורר ומיכל רוזין.

בסוף השבוע פורסם לו"ז הוועדה, כאשר כבר ביום שני בשעות הבוקר היא תכונס, ותדון בחוק ברצף עד לפתיחת המליאה. למחרת (רביעי), תתכנס שוב הוועדה המיוחדת בשעה 09:00 עד לפתיחת המליאה בשעה 11:00, וביום חמישי היא תתכנס שוב בשעות הבוקר המוקדמות ותקיים את דיוניה בחוק במשך היום.
חוק הגיוס אביגדור ליברמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד