י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

הרה"ר מרגיע: אל תפספסו את המבצעים

עונת הסיילים שנפתחה בשבוע האחרון נופלת בדיוק על השבועות הקשים ביותר לעם היהודי - שלושת השבועות - שבהם חוץ מאיסור על שמיעת מוזיקה או ברכת שהחיינו על פרי, אסור גם לקנות בגדים חדשים. הרב הראשי מסביר לנשים איזה בגדים בכל זאת אפשר לקנות

צילום: Pixabay
צילום: Pixabay



מכירות סוף העונה שנפתחו בשבוע האחרון בקול רעש גדול נתקלו במכשול הלכתי כששלושת השבועות שהתחילו היום קוטעים את חגיגת הקניות. בשנים אחרות לא מעט נשים חרדיות ממלאות את המלתחה שלהן ובעיקר של ילדיהן במבצעי סוף העונה בחנויות ובכך הן חוסכות לא מעט כסף.

לרוב יוצאת עונת הקניות והשופינג עוד לפני תחילת שלושת השבועות כך שיש חלון הזדמנויות לנשים שרוצות לקנות ולמלא את הארונות במחירים זולים יחסית, אך השנה הלוח העברי מאוחר מאוד ביחס ללוח הלועזי ותחילת חודש יולי מתנגש עם תחילת עונת המכירות.

הבעיה העיקרית נובעת מהעובדה שימי הקניות האלה הם ימי חיסכון כבירים לכל השנה ולא מעט נשים ממלאות בימים אלו את הארונות לסוף הקיץ הנוכחי ולקיץ הבא במחירים שהן מסוגלות לעמוד בהם. במהלך העונה המחירים גבוהים מדי ולא מאפשרים קניה של בגדים לכל הילדים. המבצעים בחלק מהחנויות ימשכו גם מספר ימים לאחר תום שלושת השבועות, אך לא ישאר מבחר, לא תשארנה מידות וכבר לא ניתן יהיה למצוא את פרטי הלבוש הדרושים.

בתשובה לשאלת 'בחדרי חרדים' על הנושא ענה הרב דוד לאו כי אם יש מבצע שלא יחזור אחר כך מותר לצאת לקניות גם בשלושת השבועות, אבל יש לסיים את כל הקניות הדרושות עוד לפני ראש חודש אב.
סייל מכירת סוף עונה הרב דוד לאו הרב הראשי שלושת השבועות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד