י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

כשפעילי המחנה הציוני הפתיעו את לפיד בביתו

כשהוא מחריף את המאבק הפנימי באופוזיציה וממשיך על הדרך להכות במגזר החרדי, שיגר יושב ראש 'המחנה הציוני', אבי גבאי, את פעיליו לקיים מפגני מחאה בביתם של חברי הכנסת מטעם 'יש עתיד', על רקע כוונתם של האחרונים להצביע בעד חוק הגיוס החדש, ופרסום סרטון בו הוא נוזף ביו"ר המפלגה היריבה. צפו

פעילי המחנ"צ בכניסה לבית לפיד. צילום: באדיבות המצלם
פעילי המחנ"צ בכניסה לבית לפיד. צילום: באדיבות המצלם



מנהיגי האופוזיציה נאבקים כיצד להכות בחרדים: פעילי 'המחנה הציוני' הגיעו היום (ראשון) לביתם של חלק מחברי סיעת 'יש עתיד', ומחו על כוונתם של האחרונים להצביע בעד חוק הגיוס, שיעלה מחר להצבעה במליאת הכנסת. בין השאר הגיעו אנשי המחנ"צ גם לביתו של יו"ר 'יש עתיד', יאיר לפיד.

"לפיד זרק את החיילים מתחת לגלגלי האוטובוס בשביל ברית דמיונית עם ליברמן. אנחנו בעד שכל אזרח בישראל יישא בנטל. בין אם בשירות צבאי ובין אם בשירות לאומי או אזרחי – אבל עד שזה יתגשם – המדינה צריכה לדאוג שאלו שמתגייסים יתוגמלו בשכר ראוי. חוק הגיוס הנוכחי מוחק את האפשרות לזה", אמרו הפעילים.

אלון ויסר, ראש מטה השטח של "המחנה הציוני", אמר מחוץ לביתו של יאיר לפיד: "בחוק הגיוס ש"יש עתיד" תצביע מחר בעדו אין לא שוויון ולא נטל. להפך. זה חוק שלא מטפל בגיוס חרדים והכי חשוב, הוא גם לא מתגמל אף חייל שכן משרת. אנחנו קוראים ללפיד להצטרף ל'מחנה הציוני' ולהתנגד לחוק הזה. אל תמכור את החיילים בשביל ברית דמיונית עם ליברמן וליצמן".

מוקדם יותר הבוקר פרסם יו"ר המפלגה, אבי גבאי, סרטון בו הוא קורא ל'יש עתיד' להתנגד לחוק הגיוס. "מחר יביאו נתניהו וליברמן חוק שכאילו יקדם גיוס חרדים. הכל בכאילו. אף חרדי שלא מתגייס היום לא יתגייס מחר, אלא אם כן יתחשק לו לקבל 6,000 שקל בחודש. פי 4 מחייל גולני. הכל פוליטיקה צינית, ובתמיכת 'יש עתיד' כדי לשמר לנתניהו את הממשלה", אמר גבאי.



לדברי יו"ר המחנ"צ: "קרה ללפיד משהו, זה לא אותו חוק. יאיר באמת. אתה יודע, אני יודע וכולם יודעים, שאין בחוק הזה שוויון בנטל, ולא היה בחוק שלכם שוויון בנטל".

גבאי קרא לח"כי 'יש עתיד' ואמר: "ברית עם ליברמן? לשם אתם לוקחים את הקולות של המחנה שלנו? אל תהיו בלון החמצן של ממשלת נתניהו-ליברמן. תצביעו נגד החוק שלא נותן לחיילים שלנו את מה שמגיע להם. נגד חוק שקובע שמי שמשרת שלוש שנים ומסכן את חייו יום-יום זכאי לתנאים כמו מי שלא משרת".
חוק הגיוס אבי גבאי יאיר לפיד יש עתיד המחנה הציוני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד