י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

מצעד ההכחשות • הגר"ע טולדנו: "לא חתמתי"

הכחשה נוספת של ראש ישיבה ספרדי חשוב על עצרת הגיוס המתוכננת למחר בירושלים. הגאון מבהיר כי לא חתם על ה'קול קורא' שהוצא בנושא, וכי חתימתו המתנוססת שם פורסמה למרות שאסר זאת במפורש

הגאון רבי עמנואל טולידנו
הגאון רבי עמנואל טולידנו



הכחשה נוספת מבית מדרשם של גדולי ראשי הישיבות הספרדים בעניין העצרת מחר (שני) נגד חוק הגיוס החדש בירושלים.

הגאון רבי עמנואל טולדנו, מראשי ישיבת 'שארית יוסף' שבבאר יעקב, מבהיר כי חתימתו המתנוססת על ה'קול קורא' פורסמה בניגוד לדעתו.

במכתבו, תחת הכותרת "הבהרה", כותב הגר"ע טולידנו: "בדבר החתימה על הפגנת הגיוס ששמו חתימתי, הנני להודיע שזה בניגוד לדעתי, ואסרתי עליהם לפרסם זאת".

"ובדרך ההתנהלות עם החוק הזה וכיצד יצביעו שלוחי הציבור, הנני לגלות דעתי שדעת גדולי ומאורי הדור מרן הגאון רבי חיים קנייבסקי שליט"א ומרן הגאון רבי גרשון אדלשטיין שליט"א היא המכרעת מה לקרב ומה לרחק, ורק על פיהם יישק דבר".

מוקדם יותר היום פורסמה ב'בחדרי חרדים' הקלטה של הגאון רבי שלמה מחפוד, המכחיש את חתימתו על ה'קול קורא'.

בנוסף, הכחישו את חתימותיהם רבים מהרבנים הספרדים הנספים שחתימתם התנוססה ואמרו כי מדובר בזיוף. ביניהם, הגאונים רבי שלמה בן שמעון, רבי צבי פדידה, רבי משה חזקיהו, רבי יעקב שהרבני, רבי אמנון סבאג, רבי צבי סימן טוב ורבי יעקב זכריה. מבתיהם של רבנים אחרים ששמם שורבב אף הוא לתמיכה בהפגנה, יצאו הכחשות בעל פה ונמסר כי אין להם כל חלק ונחלה עם העצרות המתוכננות בנושא הגיוס.



חוק הגיוס החדש הכחשה רבי עמנואל טולידנו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד