י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

מזכיר הממשלה נפגש עם הראשל''צ: רק הרה"ר אחראית

מזכיר הממשלה צחי ברוורמן ונציג משרד רה״מ עו״ד רונן פרץ נפגשו בשליחות ראש הממשלה עם הראשון לציון הרב הראשי לישראל הגאון רבי יצחק יוסף, בעניין השיפוצים המתוכננים ברחבת הכותל הדרומית. הראשל"צ אמר בפגישה כי אין לעשות כל פעולה ללא אישור הרבנות הראשית בכל חלקי הרחבה

מזכיר הממשלה נפגש עם הראשל''צ: רק הרה"ר אחראית



מזכיר הממשלה צחי ברוורמן ונציג משרד רה״מ עו״ד רונן פרץ נפגשו בשליחות ראש הממשלה עם הראשון לציון הרב הראשי לישראל הגאון רבי יצחק יוסף, בעניין השיפוצים המתוכננים ברחבת הכותל הדרומית.

מזכיר הממשלה עדכן את הראשון לציון, כי אין בכוונת הממשלה לעשות שינוי מן המצב הקיים, והפעילות הנעשית כרגע היא מתוך הבנה שמתווה הכותל בוטל, וכל שיעשה הוא רק להתאים את הרחבה הקיימת בכותל הדרומי לאישור גורמי התכנון והבניה שניתנו בעבר, זאת לאור העובדה שהרחבה הנוכחית נבנתה ללא אישורים והיא איננה בטיחותית.

מזכיר הממשלה הוסיף והבהיר, כי לא תוקם כל מועצה לניהול הרחבה והיא תהיה כפופה לחברה לפיתוח הרובע היהודי.

הראשון לציון עמד על כך שאין כל הבדל בין הרחבה הדרומית בכותל המערבי לבין הרחבה הצפונית וכי כל השטח על פי חוק ועל פי ההלכה חייב להיות כפוף אך ורק לרבנות הראשית לישראל והציג גם את ההחלטות הסדרתיות של מועצת הרבנות הראשית בעניין עוד מהתקופה בה כיהן אביו מרן הרב עובדיה יוסף ברבנות הראשית. על פי ההחלטות, אין לעשות כל פעולה ללא אישור הרבנות הראשית בכל חלקי הרחבה, לאחר שהיא הגורם הממונה בחוק על המקום.
מזכיר הממשלה הראשון לציון מתווה הכותל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד