ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024

לא רק 'יש עתיד' • החכ''ית חשפה: מקלב השתתף בדיוני ועדת הגיוס

חה"כ קארין אלהרר חשפה כי חה"כ אורי מקלב נטל חלק בדיוני הוועדה המקצועית שגיבשה את חוק הגיוס. מדובר בדבר שנשמר בסוד עד כה, כשהח''כים החרדים טוענים כי לא השתתפו בדיוני הוועדה

צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

חה"כ קארין אלהרר חשפה מ'יש עתיד' כי חה"כ אורי מקלב (יהדות התורה) נטל חלק בדיוני הוועדה המקצועית שגיבשה את חוק הגיוס. אלהרר חשפה את הדברים בראיון לרונן כץ ביומן הצהרים של רדיו 'קול ברמה'.

מדובר בדבר שנשמר בסוד עד כה, אך אך הדבר לא הפריע לחברי הכנסת החרדים לתקוף את העובדה שיאיר לפיד השתתף בפני הוועדה.

לאחר הפרסום כי לפיד השתתף בה אמר חה"כ מנחם אליעזר מוזס, "חשבתי שזו ועדה מקצועית ולא פוליטית. אך התאכזבתי כשגילינו טביעות אצבעות פוליטיות במסקנות האלה. אבל אם כבר פוליטי - מדוע את חברי יהדות התורה וש"ס, שאנחנו 'הנידונים', או 'הנאשמים', לא הזמינו להשמיע את חוות דעתנו? לעומת זאת, מי שכן הוזמן היה מר לפיד ואלעזר שטרן. דווקא הם הוזמנו לוועדה להשמיע דעתם. אותנו לא הזמינו – וזו וועדה של משרד הביטחון המתיימרת להיות מקצועית!" 

אלא ששר הביטחון אביגדור ליברמן רמז על השתתפותו של מקלב כאשר נשאל ע"י 'בחדרי חרדים' על הצהרתו כי לא תהיה התערבות פוליטיקאים בוועדה, אך למרות זאת חברי הכנסת יאיר לפיד ואלעזר שטרן (יש עתיד) הציגו את עמדתם בפני חברי הוועדה בזמן שחברי הכנסת החרדים לא הורשו לעשות זאת. ליברמן השיב, "השתתפו כל אחד שביקש להופיע בפני הוועדה". לדבריו, "גם החרדים היו, כנראה לא קיבלת דיווח נכון, החרדים ביקשו שאריאל אטיאס יופיע בפני הועדה ועוד כמה נציגים ביקשו שיופיעו בשמם, וכולם הופיעו וטענו את הטענות". 

הדבר מהווה הצצה לפעילות השקטה של הח"כים החרדים מאחורי הקלעים ובחשאי כחלק מהמאמצים לשיפור החוק לטובת בני הישיבות עוד טרם שלבי החקיקה, בשלב גיבוש מסקנות הוועדה המקצועית.

בלשכתו של ח"כ אורי מקלב סירבו להתייחס לדברים.

אורי מקלב ועדה קארין אלהרר חוק הגיוס יש עתיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד