י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
הסקר הגדול > התוצאות נחשפות

הסקר הגדול: מה מניע את 'דגל', מריבות אישיות או דאגה לתנועה

הבחירות המוניציפליות מתקרבות והדילים הרבים בין המפלגות החרדיות הולכים ומתפתלים, הצבנו בפני גולשי 'בחדרי חרדים' את השאלות על התנהלות המפלגה הליטאית בשלוש הערים החרדיות: ירושלים, בית שמש ואלעד • תשובות הגולשים - לפניכם

הסקר הגדול: מה מניע את 'דגל', מריבות אישיות או דאגה לתנועה
משה גפני ומאיר פרוש צילום: קובי גדעון, פלאש 90

והנה התוצאות: הסקר המוניציפלי של 'בחדרי חרדים' עסק בשבוע האחרון בעמדת תנועת 'דגל התורה' ובסיבות שמניעות את מושכי החוטים שלה, בזירה המוניציפלית, בירושלים, בית שמש ואלעד, וזאת על רקע ה'דיל' הנרקם בינה לבין התנועה הספרדית ש"ס.

השאלה הראשונה בסקר המוניציפלי עסקה בעיר ירושלים, וכך היא הוצגה: מהי לדעתכם הסיבה שיו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני מוביל את הקו של, "לא בטוח שרצוי להריץ מועמד חרדי בירושלים" כדוגמת יוסי דייטש? ולתוצאות. 31% מהמשתתפים בסקר השיבו כי גפני דואג לאינטרס החרדי, וכי הרצת מועמד חרדי היא סיכון גדול, מספר זהה, 31% השיבו כי הסיבה שגפני דוחק את רגליו של דייטש היא העובדה שהוא שומר טינה אישית לשלומי אמונים, משפחת פרוש וליוסי דייטש.

11% השיבו כי גפני מקדם את דיל 'דגל' - ש"ס והאחות הספרדית מעדיפה את המועמד לראשות העיר משה ליאון, 11% נוספים השיבו כי גפני לא מעוניין לתמוך בדייטש בשלב הזה כי גדולי ישראל טרם הכריעו. מנגד, 16% השיבו כי הוא מתכוון לתמוך בדייטש, אלא פועל עם טקטיקה שמטרתה לקבל כמה שיותר בירושלים ובערים נוספות.

ולעיר בית שמש, גולשי 'בחדרי חרדים' נשאלו כך בסקר השבועי: המו"מ מקרטע ומשה אבוטבול מסרב להיענות לדרישות 'דגל התורה'. מה לדעתכם מונע מ'דגל התורה' לפוצץ את המו"מ ולהתמודד לבדה לראשות העיר? ולתוצאות. 38% מהמשיבים בסקר השיבו כי מה שמונע מ'דגל' להריץ כבר עתה מועמד – הוא דיל 'דגל' - ש"ס שנרקם ברקע והעובדה שיענקי קנייבסקי נכד שר התורה, מעדיף את אבוטבול.

29% השיבו בסקר כי אבוטבול ראש עיר טוב וכי למה להחליף אותו, 19% השיבו כי הסיבה ש'דגל' לא מריצה כעת מועמד היא העובדה שקשה לה להכריע מי יהיה הנציג מטעמה לראשות העיר, שמואל גרינברג או משה מונטג. 14% ממשתתפי הסקר השיבו כי "אין צורך להלחיץ, יש זמן עד הבחירות".

ולסיום, העיר אלעד. וכך נוסחה שאלה בסקר המוניציפלי של 'בחדרי חרדים': מה הביא לדעתכם את גפני להתעקש לעת עתה שישראל פרוש לא ימשיך לקדנציה נוספת בעיר אלעד?

ולתוצאות: 36% השיבו כי קרב אישי עם משפחת פרוש ועם 'שלומי אמונים' הוא שמניע את גפני. 31% השיבו שגפני דואג לתנועה הליטאית, וכי הגיע הזמן שיהיה ראש עיר מ'דגל התורה', 27% השיבו כי מה שמניע את גפני הוא ה'דיל' עם ש"ס והעובדה שהאחות הספרדית שמה וטו על ישראל פרוש, לסיום, 6% בלבד השיבו כי "פרוש לא ראש עיר טוב לתושבים", וזה מה שמניע את גפני בהתעסקות הפוליטית – מוניציפלית באלעד.

אלעד דגל התורה בית שמש ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד