י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
שינוי מדיניות בבין המצרים

נתניהו מחדש את העליה להר הבית • זעם ערבי: עזבו את המסגדים

כשנתיים לאחר שהטיל איסור גורף בנושא, הכריז הערב ראה"מ כי יאפשר לכל שר וחבר כנסת לעלות למקום המקדש אחת לרבעון • המחוקקים הערבים בכנסת הגיבו בזעם: נתניהו מעוניין להוביל להתלקחות על מנת לברוח מהתיקים הפליליים • "למי שאינו מוסלמי, אין מה לחפש שם"

הר הבית, אילוסטרציה
הר הבית, אילוסטרציה צילום: צח וואז'סגרס

שינוי מדיניות: למעלה משנתיים לאחר שאסר על עליית חברי כנסת למתחם הר הבית באופן גורף ועורר תגובות חריפות מימין, הודיע הערב ראש הממשלה, בנימין נתניהו, באופן רשמי כי הוא מתיר מחדש לפוליטיקאים לעלות למקום המקדש.

נתניהו, שהכריז על כך במכתב ששיגר ליושב ראש הכנסת יולי אדלשטיין, ימים לאחר תחילתם של ימי 'בין המצרים', הבהיר כי על פי מדיניותו החדשה יתאפשר לכל אחד מחברי הכנסת לעלות בכל רבעון פעם אחת להר הבית – כאשר הפעם יוכלו גם שרים לעשרות זאת.

המהלך, שמגיע לאחר פיילוט שנערך לפני כשנה ובו הורשו הח"כים הדתיים יהודה גליק ושולי מועלם לעלות להר, עורר כצפוי את זעמם של המחוקקים הערבים בכנסת. אלו מיהרו להבהיר כי אין בכוונתם לנצל את הזכות שהוקנתה גם להם על פי המכתב ולשוב לעלות למתחם.

וכך למשל טענה ח"כ חנין זועבי: "נתניהו לא יגיד למוסלמים, ח"כים ואחרים מתי להכנס ומתי להתפלל, למי שאינו מוסלמי, אין מה לחפש במקום. נתניהו מעוניין להוביל להתלקחות על מנת לברוח מהתיקים הפליליים ואיום פירוק הקואליציה. תעזבו את המסגדים".

ח"כ אחמד טיבי מצדו הוסיף: "חברי הכנסת מהרשימה המשותפת לא יגיעו היום למסגד אל אקצה במסגרת הפרובוקציה והתנאים של נתניהו ומשטרת ישראל. חברי הכנסת הערבים ייכנסו מתי שהם רוצים ולא מתי שנתניהו ירצה, כך היה בעבר וכך יהיה בעתיד".

המחאה לא הסתיימה בקרב הפוליטיקאים הערבים. ארגון השמאל הקיצוני 'שלום עכשיו' שיגר פעילים לאזור הכניסה למתחם, שערכו במקום מפגן מחאה כנגד ההחלטה. "הר הבית הוא המקום הנפיץ ביותר במזרח התיכון וחבל שחברי כנסת הופכים אותו לזירה של הפגנות ופרובוקציות", מסרו בארגון.

לדבריהם: "לו נתניהו היה מנהיג שקול ואחראי, הוא לא היה נכנע ללחצים ומאפשר את הפיילוט הזה אך כנראה הוא שהוא שקוע עמוק בחקירות ואינו מסוגל לעמוד בפני צמד פרובוקטורים מהספסלים האחוריים. הוא אינו כשיר לכהן בתפקידו".

הר הבית בנימין נתניהו יולי אדלשטיין יהודה גליק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד