י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
התרסה מקוממת בעיר התורה והחסידות

בשבת: חילונים פרובוקטיביים מארגנים מנגל המוני בלב בני ברק

אירוע חילול שבת המוני בבני ברק במסווה של פלורליזם וליברליות, תופס תאוצה | עשרות אנשים אישרו את הגעתם לפיקניק בשבת בעוד שלושה שבועות, שמטרתו ליצור חילול שבת במרכז העיר בני ברק רק כי הדבר מותר בשטח ציבורי • "נגיע עם מנגלים, יהיה אזור כשר ולא כשר"

בשבת: חילונים פרובוקטיביים מארגנים מנגל המוני בלב בני ברק
מנגל צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

אירוע חברתי שמתארגן בפייסבוק נולד במטרה לנקום או להתסיס, כשמובילי האירוע מזמינים את הציבור למנגל בעצם יום השבת, במרכז העיר בני ברק. 'בחדרי חרדים' עם הפרטים.

האירוע נולד בתגובה להחלטת בית המשפט, שחייב את עיריית תל אביב לקיים את אירוע 'משיח בכיכר' במרכז העיר בשם העובדה שמדובר בשטח ציבורי. מארגני המנגל ההמוני טוענים, שאם שטח ציבורי הוא שטח ציבורי, גם שטח העיר בני ברק הוא ציבורי ומותר להם לעשות בו כרצונם, גם בשבת.

בדברי ההזמנה לאירוע, שנקרא 'פיקניק העצמה נשית ומגדרית בבני ברק בשבת', כתבו המארגנים את הדברים הבאים:

"רצון העירייה לבטל את אירוע משיח בכיכר נדחה. בית המשפט קבע והאירוע התקיים. כאן בלב תל אביב בוצעה הדרת נשים תחת הטיעון ששטח ציבורי הוא שטח ציבורי של כולם ולא רק של חילונים או רק של דתיים וצביון העיר אינו סיבה לסרב לאירוע כזה או אחר גם אם הוא אינו בקנה מידה עם ערכי העיר".

המארגנים הוסיפו ופירטו את מטרת הפיקניק מבחינתם: "לכן אנו רוצים להראות שהפלורליזם הזה הוא דו צדדי. אנו רוצים להגיד דבר חשוב מאוד. פלורליזם והכלה זה דו צדדי ואת אותם טיעונים ניתן לקחת לשתי הכיוונים", נכתב בפוסט. "אנו באים לבני ברק תחת אותו טיעון. אין שום סיבה שבמדינה דמוקרטית לא יאשרו לנו לעשות עצרת של העצמה נשית באמצע בני ברק בשבת בבוקר".

לסיום, נכתב בהזמנה פירוט התכנית לאירוע ונראה כי המארגנים מתכננים אירוע חילול שבת המוני להכעיס: "ביום שבת ה28/07/18 אנו נבוא לבני ברק לפיקניק גדול שתפקידו בפלורליזם שהעלו בבית משפט ולהגיד שאנו כאן מאהבה ולהפיץ אהבה (בדיוק כמו שטענו בבית המשפט). אנו נגיע עם מנגלים, חבילות פיקניק יהיה אזור טבעוני, אזור בשרי, אזור כשר ואזור של לא כשר. בשביל שלכולם יהיה מה לאכול. אתם תביאו אתכם אוכל מהבית, שולחנות מתקפלים, מוזיקה, מנגלים, פלטות ומה שאתם רוצים. אנו שם לחלוק אוכל... נשים גברים, ילדים ומבוגרים, חילונים וחרדים, אומניבורים וטבעונים, ספרדים ואשכנזים, שומרי כשרות ואוכלי טרפה... בפומבי. כולנו ביחד מעורבבים ביחד ללא הפרדה וללא מחיצות ועם מסר של אחדות ואהבה".

מאות אנשים הביעו התעניינות בדף הפייסבוק של האירוע ועשרות רבות כבר אישרו את הגעתם.

'בחדרי חרדים' ימשיך לעקוב ולדווח.

חילול שבת משיח בכיכר פרובוקציה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד