י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
חשיפת 'בחדרי'

פסטיבל הטריפות בירושלים • רב העיר הגר"א שטרן: "לא נענו לבקשותינו"

רב העיר ירושלים הגר"א שטרן דוחה את טענות מקורבי אלקין, לפיהן כביכול רבני העיר העניקו גושפנקא לאירוע הטריפות: "לא נאמר לנו שיש מימון ציבורי ליריד, והיה נראה שמדובר על עסק של יזם פרטי"

פסטיבל הטריפות בירושלים • רב העיר הגר"א שטרן: "לא נענו לבקשותינו"
דוכן מזון במזרח ירושלים צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90

פסטיבל הטריפה שנחשף אתמול (שלישי) ב'בחדרי חרדים', ממשיך להסעיר את ירושלים. בעקבות החשיפה יוצא רב העיר הגר"א שטרן במכתב הבהרה חריף ודוחה את טענות מקורבי שר ירושלים ומורשת זאב אלקין, על פיהן כביכול הוא העניק כשרות לאירוע.

תחת הכותרת 'מכתב הבהרה', כתב רב העיר: "עם פתיחת פסטיבל האוכל בגיא בן הינום הננו מבקשים להודיע כי מצטערים אנו מאוד על כי לא נענו לבקשותינו החוזרות ונשנות שלא לשתף בפסטיבל דוכני אוכל שאינו כשר".

הגר"א שטרן אף רומז כי לו ידע כי מדובר באירוע שנערך על הרשות לפיתוח ירושלים, שהינה גוף ציבורי שמתוקצב על ידי משרד ירושלים ועיריית ירושלים, הרי שלא היה מעניק הכשר גם לא לדוכני האוכל הכשרים. "כמו כן, יש לדעת כי לא נאמר לנו שיש מימון ציבורי ליריד, והיה נראה שמדובר על עסק של יזם פרטי. אנו מצדנו מעולם לא אישרנו את העמדת הדוכנים שאינם כשרים, ומכל מקום קבענו את התנאים הנדרשים לאישור הכשרות בדוכנים הכשרים, כולל הדרישה על הפרדה גמורה מן הדוכנים שאינם כשרים", כתב רבה של ירושלים.

כזכור, אתמול נחשף 'בבחדרי חרדים' כי הרשות לפיתוח ירושלים (הרל"י) תערוך בחודשיים הקרובים פסטיבל אוכל שיכלול דוכני אוכל של טריפות, שקצים ורמשים. בעייתיות בפסטיבל הינה כפולה, אמרו ל'בחדרי חרדים' עסקנים חרדים בעיר: "ראשית, לראשונה עיריית ירושלים תערוך אירוע שמעודד אכילת שקצים וטרפות במרחב הציבורי. שנית, אנשים שלא מודעים ומקפידים על כשרות עשויים להיכשל, בפרט שמיעוט מהמסעדות שישתתפו באירועים המדוברים הם מסעדות כשרות".

המועמד לראשות העיר, השר זאב אלקין, שמשרדו אחראי ומתקצב את הרשות לפיתוח ירושלים, סירב להגיב לפנייתנו, אך מקורביו בסביבתו הציגו פרוטוקול מהדיון עם מפיק האירוע ברבנות ירושלים, כראיה ל'כשרות' האירוע.

בפרוטוקול צוין כי במהלך הדיון, ביקשו רבני העיר הגר"א שטרן והגרש"מ עמאר שבאירוע יימכר רק אוכל כשר, אך המפיק השיב להם כי הדבר לא תלוי בו, "אלא בבעלי המסעדות בעיר". בסופו של הדיון, למרות שבאירוע ימכרו מאכלי טריפה, העניקו הרבנים הנחיות כיצד יש לפעול בדוכני האוכל הכשר ובאלו תנאים תוצג תעודת הכשרות בסמוך לאותם דוכנים כשרים.

לדברי מקורבי אלקין, האירוע תוכנן בצורה מקצועית ולא הייתה אפשרות להפריד בין מסעדות כשרות לטרפות. כאמור, רב העיר הגר"א שטרן זעם על הטענה כי אישר את קיום האירוע והפריך את הדברים במכתב מיוחד שפרסם.

פסטיבל טריפות גיא בן הינום זאב אלקין ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד