י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
מסרב להרפות ממתחם ההוללות

ליצמן: "סמים ובעיות היגיינה בשעות הקטנות"

סגן שר הבריאות ויושב ראש 'יהדות התורה', יעקב ליצמן, ממשיך לפעול כנגד מתחם ההוללות בירושלים, ונועד עם תושבים מהאזור לפעול לסגירתו, כשהוא טוען כי קיבל מאות פניות בעניין גם מתושבים רבים שאינם דתיים

ליצמן בסיור במתחם עם המועמד לראשות העיר יוסי דייטש
ליצמן בסיור במתחם עם המועמד לראשות העיר יוסי דייטש

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן מסרב להוריד מסדר היום את סוגיית פתיחת שוק 'מחנה יהודה' בלילות, ונועד היום (רביעי) עם קבוצת תושבים על מנת לייצר שיתוף פעולה בנושא עורר הסערה. כך נודע ל'בחדרי חרדים'

במפגש, שהתקיים היום בכנסת עם נציגי שכונות באזור השוק, כלל גם נציגים שאינם נמנים על המגזר החרדי, התריעו הגורמים השונים כי המפגע הסביבתי מאיים על תושבי השכונות הסמוכות. לדבריהם, אלו נוהגים מזה שנים  להגיע לשוק לצרכי קניה, אולם כעת המתחם נהרס ערכית ותברואתית.

בדיון סוכם כי נציגי השכונות והסוחרים נערכים להגשת תביעה מינהלית נגד הרשויות. "חוסר אכיפה במתחם ההוללות במחנה יהודה גורם לנזק תברואתי וסביבתי נוראי תוך פגיעה ישירה בחיי התושבים", אמרו הנציגים בכאב.

כזכור, 'בחדרי חרדים' חשף כי בהנהלת ישיבת גור פנו לנציגים החרדים בעירייה, לפעול לסגירת שוק מחנה יהודה בלילות, בטענה שתושבי המקום ניזוקים מהרעש והלכלוך שגורמים חיי הלילה בשוק. בעקבות כך הודיע בעבר סגן שר הבריאות ליצמן כי סגירת השוק בלילות תהווה תנאי לתמיכה במועמד לראשות העיר.

במפגש שנערך בכנסת, עדכן ליצמן את נציגי השכונות כי בסיורו בשטח התברר כי מדובר במפגעים קשים בתחומי התברואה, הסביבה והבריאות, תוך הפרה של חוקי עזר ודרישות חוק מינימליות - שאינן נאכפות לדבריו כלל בידי הרשויות המוסמכות.

ליצמן ציין עוד, כפי שנודע ל'בחדרי', כי כל פניותיו לעיריית ירושלים ולגורמי אכיפה נוספים לא נענו, והתושבים ממשיכים לסבול כל לילה מהטרדות ומפגעי סביבה. יו"ר ועד סוחרי השוק הוסיף מצדו כי גם נציגים ואישים חילונים מביעים הזדהות עם הדרישה להסדרת המקום, לטובת תושבי האיזור.

בעל בסטה בשוק הוסיף על כך ואמר: "יש עדויות משטרתיות על עסקאות מפוקפקות והידרדרות קשה של רמה חינוכית, תוך כדי שימוש בחומרים מסוכנים שאינם חוקיים, בקרב המבלים במקום בשעות הערב - ללא יכולת אכיפה ופיקוח".

ליצמן הדגיש למשתתפי המפגש כי העובדה שאין אכיפה מינימלית במקום מצד רשויות החוק העירוניות והארציות, הינה שערורייתית. "על כל הגורמים כולל משטרת ישראל, משרד הבריאות, הגנת הסביבה, עיריית ירושלים ורשויות הסמים - לעמוד על המשמר לביצוע החוק", טען.

לדברי ליצמן, שהגיעו לידי 'בחדרי': "אנו לא נגד השוק ולא דורשים לסגור את השוק. אנו בעד שהשוק ישגשג ויתחזק כפי שהיה לאורך שנים כמקום קניות. הבעיה היא המצב בלילה מאז שהפכו את השוק בלילות למסבאה".

סגן השר הוסיף: "קיבלנו המוני פניות מתושבים, מאות שכנים ברובם לא חרדים בכלל, על ההוללות המיותרת. אין לחלק גדול מהעסקים רישוי עסק כחוק. יש שם בעיות רעש קשות בשעות הקטנות של הלילה, מחדלי תברואה, שימוש בסמים, בעיות הגיינה ובריאות. אלו דברים שנגד החוק. רבים מאוד מסוחרי השוק מזדהים עם הטענות ואני מבקש לבטא את מצוקת התושבים".

מתחם הבילויים מחנה יהודה יעקב ליצמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד