ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
"מיר לייבן אין פרידום"

צפו: הילדים החסידים שרו ביידיש את ההמנון

לרגל יום העצמאות האמריקאי, נערכה באחד ממחנות הקיץ שבהרי הקטסקילס שבניו יורק חגיגה רבתי, בה הושר ההמנון האמריקאי עם מילים ביידיש • וגם: דעתו של הגאון רבי אביגדור מילר זצ"ל על אירועי העצמאות במעצמה הגדולה בעולם

צפו: הילדים החסידים שרו ביידיש את ההמנון
האמפייר סטטייט בילדינג בניו יורק מואר בחגיגיות לרגל יום העצמאות האמריקאי, בעוד הזיקוקים מתעופפים בשמי המטרופולין צילום: רויטרס

 

ארה"ב חוגגת עצמאות 242 שנים, והחרדים בקמפים חוגגים עם הצגות מרהיבות, כשהם שרים ביידיש מילים המפארות את ארה"ב - במנגינה של ההמנון הלאומי האמריקאי.

כשהעם האמריקאי חוגג עצמאות, גם החרדים שנופשים בהרים חוגגים, ובהפקה גרנדיוזית שהפיקה אחת הקמפים, נראים חסידים שרים את המנגינה של ההמנון האמריקאי עם מילים ביידיש.

"אנחנו חיים בחופש, כמו יהודים, אנחנו חיים בגלות, גורשנו מהבית שלנו מארץ ישראל ומירושלים, אנחנו מבקשים כל יום לצאת מהצער של הגלות, ומבקשים שתשלח כבר את משיח".

 

בהקשר זה, מביא אתר Yeshiva world news דברים מעניינים בהקשר לחגיגות העצמאות בארה"ב, מזווית רבנית חרדית קנאית.

הגאון רבי אביגדור הכהן מילר זצ"ל, שנולד ב- 1908 בבולטימור, ונפטר באפריל 2001 בניו יורק, נשאל לגבי תליית דגל אמריקאי וחגיגות יום העצמאות האמריקאיות. הגאון היה רב ומחנך נודע, היסטוריון, מחבר ספרים ומרצה בארצות הברית, משגיח בישיבת 'רבינו חיים ברלין' ומורה ב'בית יעקב'.

הרב, שהיה ידוע כמתנגד לציונות החילונית והדתית, ענה: "אמריקה היא מדינה טובה, אנחנו באנו ממדינות שבהן נרדפנו, והמדינה הזאת נתנה לנו את כל הזכויות. אני אומר שאנחנו צריכים לנשק את האדמה של אמריקה, הייתי באירופה בישיבה בסלובודקה לפני השואה, וכשחזרתי לארה"ב ראיתי עוד יותר שמדובר בארץ מבורכת, זה מתנה מאת השם, אנחנו לא צריכים להעריך את זה?".

הרב הוסיף עוד: "ולכן אני אומר שיהודי צריך לתלות את הדגל, אני לא אומר שאתה חוטא אם אתה לא תולה, אבל אני חושב שזה דבר טוב לתלות את הדגל, זו לא סתירה ליהודי חרדי, אנחנו תולים את הדגל בבית הכנסת שלנו כל ארבעה ביולי".

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד