י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
הזגזוג של גפני

בורח בהצבעה - אך תוקף בנאום חריף: "למה אתם מפריעים לנו?!"

מה קורה לח"כ החרדי הנמרץ, שיודע להשיג את מבוקשו, האיש שיכול לכופף את הממשלה הנה והנה, ברצותו מקצץ וברצותו מרוצץ, אלא שהפעם נראה כי הוא ברח, ושלושים שעות אחר כך חזר אל דוכן הכנסת וזעק גיוועלד נגד הרפורמים: "אל תפצעו אותנו, אל תפגעו בנו"

גפני במליאת הכנסת
גפני במליאת הכנסת צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הזגזוג של יו"ר ועדת הכספים: בשעות הלילה המאוחרות של יום שני, רגע אחרי שחוק הגיוס עבר בקריאה ראשונה, מיהר חה"כ לעזוב את המליאה ולצאת לביתו בבני ברק, חדי עין יכלו לראות שעל לוח ההצבעות מופיע דיון על "העברת הסמכויות בוועדה המיוחדת מהשרה רגב לראש הממשלה", העברה שנועדה לסלול את הדרך לשיפוץ הכותל הרפורמי לאחר התנגדותה של השרה מירי רגב לכנס את הוועדה שבראשותה.

חה"כ גפני שהודיע באותו בוקר ליו"ר הקואליציה, כי החרדים מתנגדים להעברה וביקש להסיר את ההצבעה מסדר היום, נקרא אל חדרו של ראש הממשלה. איש אינו יודע מה עלה בפגישה, אך בצאתו מהפגישה הדיון חזר לסד היום ובסופו של דבר הוא עלה להצבעה במליאת הכנסת, חה"כ גפני קוזז יחד עם חבריו החרדים והם נעלמו בשעת ההצבעה על הדיון המכריע, שסולל את כינוס הוועדה המיוחדת שתאשר את השיפוץ לרחבת הכותל הדרומי (עזרת ישראל) במסגרת ההתחייבות של נתניהו לרפורמים ולקונסרבטיבים. זאת למרות שהסיעות החרדיות היו יכולות לעשות שרירים, לבלום את ההצבעה ולהסירה מסדר היום ובכך לדחותה עוד למועד בלתי ידוע.

אלא שהדבר לא מנע מחה"כ משה גפני, לעלות לדוכן המליאה כ-30 שעות לאחר שברח מההצבעה ולתקוף את מתווה הכותל.

בנאום חריף שנשא אתמול (רביעי) חה"כ גפני במליאת הכנסת, הוא אמר, "אני מתנגד למתווה הכותל. יש מקום אחד לעם היהודי שכולנו באים לשם, גם שהיינו בגלות גם שלא היינו בארץ נשאנו את עינינו לכותל המערבי המקום הקדוש, השריד של בית מקדשינו - בית המקדש נחרב. אנחנו נמצאים עכשיו בשלושת השבועות שאנחנו מתאבלים על הצרות שנעשו לנו ואנחנו מתקרבים לתשעה באב ומתפללים שיבטל את הגלות ובית המקדש יבנה".

גפני הוסיף ותקף, "מגיעים הרפורמים והקונסרבטיבים שהם יכולים לבוא להתפלל כמו כולם, ולשפוך את ליבם בכותל כמו כולם. אין איש שעוצר מבעדם לשפוך את שיחם ולבוא ולהתפלל ולעשות שם אירוע או מלבוא ולעשות שם דברים שנעשים".

גפני סיפר, "אני חלמתי כילד על היום שאני אוכל לבוא לכותל המערבי, בלילות חלמתי איך אני יורד במדרגות ובסמטאות הצרות ומתפלל, ולפתע מגיע קבוצה ואומרת אני משבשת את סדרי התפילה ופוצעת את ליבנו. לפרטים אני מתנגד, למה אתם עושים לנו את זה? כולנו חולמים על הכותל המערבי גם למי שלא גר כאן".

גפני הוסיף בכעס, "למה אתם מפריעים לנו - אני מפריע לכם?!", תהה וסיים, "תבואו לכותל אנחנו מזמינים את העם היהודי, אבל אל תפצעו אותנו אל תפגעו בנו, אל תפגעו בי, בחלומו של ילד קטן שרוצה לבוא לכותל המערבי".

משה גפני מתווה הכותל הרחבת הכותל הדרומי הרפורמים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד