י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
השופר, הבושה - והנס

תשעה יתומים: ירושלים ליוותה בדמעות את ר' אליהו | תיעוד מרטיט וסיפור שקשה לשכוח

בהשתתפות רבים מבני ירושלים ובית שמש, נערכה הלוויתו הכואבת של האברך הרה״ח ר׳ אליהו קלצקין זצ״ל, שנפטר בדמי ימיו. אחיו סיפר בבכי מעשה מרטיט על המנוח, שהותיר אחריו תשעה ילדים – בהם שבעה שלא זכה להוליך לחופה. צפו בתיעוד

תשעה יתומים: ירושלים ליוותה בדמעות את ר' אליהו | תיעוד מרטיט וסיפור שקשה לשכוח
היתומים הטריים אומרים קדיש על אביהם שהזדכך בייסורים

קהל רב מבני ירושלים ובית שמש ליווה למנוחות את האברך המנוח, הרה״ח ר׳ אליהו קלצקין זצ״ל, אשר נלב״ע בדמי ימיו למגינת לב, לאחר שנזדכך בייסורים קשים ומרים.


אחיו, הרה"ח דוד קלצקין, געה בהספדו וסיפר מעשה שאירע ביום ראש השנה תש"ע. ר׳ אליהו עמד על בימת ביהכנ״ס 'זכרון משה' והשופר בידו, ביהכנ״ס מלא על גדותיו, המקרא אומר ׳תקיעה׳, ר׳ אליהו מנסה לתקוע - ואין קול ואין צליל. הכל חרדים ויראים, והלבבות רועדים.

המנוח זצ"ל מנסה לשנות זוית, להחליף שופר - ואין תגובה. פניו מאדימות ממאמץ, מעזרת הנשים מתחילות להישמע בכיות חרש. כל הציבור עטוף בטליתות, עיניהם נשואות אל הבימה והעומד עליה, שקט מתוח באויר. כל אחד ממלמל את המילים ׳קרע שטן׳.

בלית ברירה הוא מעביר את השופר לאחיו, בעל התפילה ר׳ דוד העומד לידו. ויהי אך הקריב ר׳ דוד את השופר לפיו, וקול תקיעה אדיר ניסר את חלל ביהמ״ד. ויהי קול השופר חזק מאוד.

מטבע הדברים, בושה גדולה והרגשת כלימה נוראה מילאה את ליבו של ר' אליהו. הנה, אותו שופר, אותו מעמד. אצלי נדם ואצלו רעם.

אולם אחר התקיעות יצא ר׳ אליהו החוצה, הרים עיניו לשמים ואמר לבורא כל עולמים: ׳רבש״ע, בושה גדולה עברתי זה עתה. ממש ׳אזל סומקא ואתא חיוורא׳ אבא. אחי ר' דוד ׳תקוע׳ עם שלושה ילדים בשידוכים, בני 19-22. הריני מקדיש את כל הבושה הזאת וכפרת עוונות שלצידה, לזכות אחי ר' דוד, שייוושע בשלושת ילדיו בזאת השנה׳.

ואכן: בין יום כיפור לסוכות התארס הגדול מתוך השלשה. באמצע החורף בא השני בקשרי שידוכים, ועד סוף אות שנה גם השלישי חגג אירוסין.

כאות הכרת הטוב, העביר ר' דוד לר' אליהו את חלקת הקבר שקנה ליד קבר אמו הצדקנית בהר המנוחות, שם נטמן המנוח.

השאיר אחריו את האלמנה הכואבת את אבדן בעל נעוריה, ותשעה יתומים, אשר שבעה מתוכם טרם זכה להוליכם לחופה - והקטן בהם בן 11 חודש בלבד.

ברוך דיין האמת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד