ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
מאיצים את חוק הגיוס

למרות דרישת ליצמן: אמסלם יזרז את החוק

למרות דרישתו של ליצמן לדחות את ההכרעה הסופית על חוק הגיוס, הודיע יו"ר הקואליציה המשמש כיו"ר הוועדת להסדרת מעמד בני הישיבות, כי ההצבעה על החוק תתקיים עוד במושב הנוכחי. בשבוע הקרוב יפתחו שיחות בין ראשי הסיעות החרדיות, ובין שר הביטחון אביגדור ליברמן

למרות דרישת ליצמן: אמסלם יזרז את החוק
הדס פרוש, פלאש 90

למרות דרישתו של סגן שר הבריאות יעקב ליצמן לדחות את ההכרעה הסופית על חוק הגיוס, הודיע יו"ר הקואליציה המשמש כיו"ר הוועדה העוסקת בחוק הגיוס, כי ההצבעה על החוק תתקיים עוד במושב הנוכחי.

כזכור, ליצמן אמר כי הוא יבקש לדחות את ההצבעות הבאות על חוק הגיוס. ייתכן כי הוא מבקש לדחותו עד להרכבת הממשלה הבאה כדי להכניס להסכם הקואליציוני את החוק המועדף על החרדים, או שמא אפילו בכדי לדחות את ההצבעה בקריאה שניה ושלישית למושב החורף.

אולם היום (חמישי), בסיום דיון הוועדה המיוחדת שעוסקת בחוק הגיוס, הודיע יו"ר הוועדה ויו"ר הקואליציה דוד אמסלם כי ההצבעה תתקיים עוד במושב הנוכחי. אמסלם קבע, כי הוועדה תתכנס שוב ביום שני בכדי לדון בסעיפי ההצעה שבמחלוקת, וסעיפים שדורשים תיקונים או הבהרות.

אמסלם הודיע כי ההסתייגויות להצעת החוק יוגשו עד ליום שלישי הקרוב, מתוך מטרה לסיים את הדיון בהצעת החוק, לאשר אותה ולהעלותה להצבעה בוועדה עד סוף שבוע הבא. זאת כדי להצביע על החוק ביום שני שלאחריו במליאת הכנסת, דיון שצפוי להימשך כמה ימים ברציפות.

בנוסף, בשבוע הקרוב יפתחו שיחות בין הסיעות החרדיות, ובין שר הביטחון אביגדור ליברמן בתיווכם של יו"ר הקואליציה אמסלם והשרה איילת שקד שינסו להגיע לסיכומים ולעמק השווה, כדי להביא נוסח מוסכם להצבעה בקריאה שניה ושלישית.

נציין, כי לקראת ההצבעות בקריאה שניה ושלישית, יקבלו בסיעות החרדיות את התיקונים בחוק ויעלו לקבל את הכרעתם של גדולי ישראל, כיצד לנהוג בנושא. את הכרעת חלק מחברי המועצת החסידית שאינם בארץ, יקבלו ח"כי אגודת ישראל מחו"ל.

כעת, הכרעת האדמו"רים עבור חברי הכנסת של אגודת ישראל, היא, שאם החוק המוצע יעבור בקריאה שניה ושלישית יאלצו חברי אגודת ישראל, יעקב ליצמן, מאיר פרוש, ישראל אייכלר ומנחם אליעזר מוזס - לפרוש מהקואליציה.

כזכור, הבוקר דווח ב'בחדרי' כי בסיעה החסידית פועלים מאז העבירה הכנסת את חוק הגיוס בקריאה ראשונה, לדחיית החוק ולהכרעה סופית במועד אחר, זאת לאחר שהמועצת הורתה לנציגי אגודת ישראל, לפרוש מהקואליציה באם חוק הגיוס יעבור.

בסיעת אגודת ישראל פועלים לדחות את הכרעת בג"ץ בחצי שנה, ולהצביע על חוק הגיוס רק בממשלה הבאה, זאת כדי להכניס בהסכם הקואליציוני את נוסח החוק המקובל עליהם.

באגודת ישראל סבורים כי לא ניתן להגיע להסכמות בחוק המוצע כעת תוך זמן קצר של פחות משבועיים, מה שאומר שההכרעה תהיה בין כה במושב החורף, לכן הם דורשים להגיע כשידם על העליונה ולהכניס את החוק המועדף עליהם בהסכם הקואליציוני של הממשלה הבאה.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי מנגד, בסיעות 'דגל התורה' וש"ס מתנגדים נחרצות למהלך ופועלים לסיים את חוק הגיוס, ולהעבירו סופית עד למועד שקבע בג"ץ. ב'דגל' חוששים משיח על חוק הגיוס סביב מערכת הבחירות וטוענים כי אותן הסכמות שניתן יהיה להשיג אז, ניתן להשיגן גם היום.

גם בסביבתו של ראש הממשלה מבקשים לסיים כמה שיותר מהר את החוק, כדי שהדבר לא יעורר שיח שלילי בה בעת שמתקרבים למועד הבחירות.

חבר הוועדה, חבר הכנסת דוד ביטן מ'הליכוד' אומר בשיחה עם 'בחדרי חרדים', כי הוא "לא חושב שאפשרי להצביע על החוק עד לסוף המושב - בעוד פחות משבועיים" אולם לדבריו, "מכיוון שמדובר בחוק ממשלתי ניתן יהיה לכנס את המליאה גם בפגרה כדי לאשר את החוק".

יעקב ליצמן חוק הגיוס דוד אמסלם אגודת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד