י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

בדרום אפריקה: יושב ראש הליכוד נורה למוות

יו"ר סניף 'הליכוד' במדינה, סרג'יו קובנסקי, נורה למוות בנסיבות שטרם התבררו, על ידי אלמונים מחוץ למפעל מזגנים שבבעלותו בדרום אפריקה

קובנסקי (מימין) עם יו"ר 'הליכוד' העולמי, יעקב חגואל
קובנסקי (מימין) עם יו"ר 'הליכוד' העולמי, יעקב חגואל

יו"ר סניף 'הליכוד' בדרום אפריקה, סרג'יו קובנסקי, בן 67, נורה ונהרג מחוץ למפעל למזגנים שבבעלותו ביוהנסבורג.

על פי הדיווח בתקשורת היהודית בדרום אפריקה, הרצח אירע ביום שלישי, מחוץ למפעל 'סרפיני מיזוג אוויר' של קובנסקי, שם הוא נורה מספר פעמים עד שנפל מת בצד הכביש.

עדיין לא ברור אם הירי היה אירוע פלילי או אנטישמי. המפעל שבבעלותו נקלע לקשיים, והוא התכוון לבצע שינויים במערך העובדים, ואולי לפטר כמה מהם. לאחר הירי לא נגנב ממנו דבר, אך המשטרה עדיין חוקרת את המקרה.

היום הוטסה גופתו של קובנסקי לישראל לקבורה. וההלוויה מתקיימת בשעה זו בבאר שבע.

קובנסקי אינו אזרח ישראלי, והוא נחשב לחבר בולט בקהילת יהודי יוהנסבורג שבדרום אפריקה.

יעקב חגואל, יו"ר תנועת הליכוד העולמית, אומר ל'בחדרי חרדים': "קיבלנו בתדהמה את ההודעה על מותו הטראגי של חברנו הבית״רי סרג׳יו קוונסקי ז״ל".

"סרג'יו כיהן כיו״ר הליכוד דרא״פ בשנים האחרונות והקדיש את כל פועלו וחייו למען תנועת בית״ר ולמען הליכוד העולמי. זכיתי להכיר אדם יקר שמדינת ישראל והעם היהודי עמדו בראש מעיניו. יהי זכרו ברוך".

לגבי הרצח אומר חגואל: "נסיבות האירוע הן טרגיות, המצב בדרום אפריקה לא פשוט, המפעל שלו נקלע לקשיים ולכן היה תכנית התייעלות, ויתכן שמישהו לא אהב את התוכנית, אז ירה בו".

מאוחר יותר אמר נריה מאיר, מנהל בית"ר העולמית: "בטקס צנוע ומיוחד בבאר שבע קברנו את סרג'יו קוונסקי יושב ראש בית"ר בדרום אפריקה. סרג'יו היה הקול הציוני הכי בולט בדרום אפריקה. תלמיד נאמן לדרך ז'בוטינסקי. הקהילה היהודית ומשפחת בית"ר איבדה חבר יקר ואהוב. המשך מורשת בית"ר בחינוך צעירים יהודים בעולם תהיה הנצחתו הטובה ביותר. תהי נשמתו צרורה בצרור החיים".

דרום אפריקה מפלגת הליכוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד