י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
שוב הסלמה בצפון

פצצת מרגמה התפוצצה בסמוך לגבול, צה"ל תקף מוצב צבאי סורי

בחילופי אש המציתים שוב את המתיחות בגבול, נורה פצמ"ר ממוצב סורי והתפוצץ באזור המפורז שבין המדינות. בתגובה, תקף צה"ל את המוצב, בעודו מודה כי הירי בוצע במסגרת "לחימה פנימית". צבא סוריה והמורדים הגיעו להסכם, במסגרתו אמורים לסגת כוחות האופוזיציה מאזור הגבול

פצצת מרגמה התפוצצה בסמוך לגבול, צה"ל תקף מוצב צבאי סורי
עשן מיתמר באזור הקרבות בדרום-מערב סוריה צילום: רויטרס

שוב הסלמה של המתיחות בצפון: פצצת מרגמה שנורתה משטח סוריה, התפוצצה היום (שישי) בסמוך לגבול הישראלי, באזור המפורז הקיים בין שתי המדינות מאז מלחמת יום הכיפורים ב-1974.

בצה"ל מסרו כי הירי "בוצע במסגרת לחימה פנימית המתבצעת בין המשטר למורדים", כאשר הפצמ"ר פוגע במה שמכנים שם "מרחב החיץ", המשתרע מזרחית לגדר ובסמוך לה.

בתגובה לכך, תקף צה"ל מוצב של צבא סוריה, שממנו בוצע ירי המרגמה, זמן לא רב לאחר הנפילה.

"צה"ל רואה חשיבות רבה בשמירה על הסכם הפרדת הכוחות בין ישראל לסוריה משנת 1974. כוחות הביטחון ימשיכו לעמוד על עקרון אי-המעורבות בנעשה בסוריה, לצד מדיניות של תגובה נחרצת למול פגיעה בריבונותה של מדינת ישראל ויצירת סיכון לתושביה", מסר דובר צה"ל.

ההסלמה האחרונה בגבול סוריה מגיעה כאמור על רקע לחימה פנימית המשתוללת בדרום-מערב המדינה השכנה (האזור הסמוך לגבולות עם ישראל וירדן) מזה מספר שבועות, במסגרת מתקפה אגרסיבית של הצבא המקומי על ארגוני המורדים ששלטו שם.

במקביל, דווח אתמול כי הצבא והמורדים באזור הגיעו להסכם הפסקת אש, במסגרתו ימסרו הלוחמים את כלי נשקם ויעזבו את חלקו המזרחי של מחוז דרעא, שיעבור לשליטת כוחות רוסיים באופן זמני.

הרוסים מצידם, אמורים לאפשר ללוחמים ולאזרחים מהאזור להישאר ולהתגורר במקום, אם ירצו לעשות זאת תחת שליטת הממשלה, או לעזוב לעבר המעוז המשמעותי האחרון שנותר בשליטת המורדים במדינה - מחוז אידליב הצפון-מערבי.

בשבוע האחרון התייחס ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לנעשה מעבר לגבול הצפוני, וטען: "ביחס לדרום סוריה - אנחנו נמשיך להגן על גבולותינו, אנחנו נסייע הומניטרית ככל יכולתנו אך לא נאפשר כניסה לשטחנו ונדרוש קיום קפדני של הסכמי ההפרדה מ-1974 עם צבא סוריה. אני עומד בקשר רצוף עם הבית הלבן והקרמלין בעניין זה, ושר הביטחון והרמטכ"ל עומדים בקשר דומה עם מקביליהם, גם בארה"ב וגם ברוסיה".

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד