י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
האסטרטגיה המנצחת

הקרב על העיר ירושלים: אלקין בונה על כך שהחרדים יתפלגו

ח"כ דוד ביטן, נציג ראש הממשלה בוועדה המונציפלית של הליכוד, חושף את האסטרטגיה מאחורי המירוץ לראשות עיריית ירושלים של השר זאב אלקין: "המפלגות החרדיות אינן מקשה אחת. אם יהיה מועמד חרדי הקולות שלהם יתפצלו". וגם: "שליש מהקולות בעיר - כיפה סרוגה"

הקרב על העיר ירושלים: אלקין בונה על כך שהחרדים יתפלגו
יונתן זינדל פלאש90

בראיון גלוי, חושף ח"כ דוד ביטן את המהלך של השר זאב אלקין והמועמד לראשות העיר, בדרך לכס ראש עיריית ירושלים, ומתאר כיצד בדרך נתקל אלקין במכשולים בתוך הבית, ובעיקר אי תמיכתו של ראש הממשלה במועמדותו.

ביטן, המשמש כנציגו של ראש הממשלה בוועדה המונציפלית של הליכוד, מעריך כי, "לדעתי ראש הממשלה מאוד היה רוצה לתמוך בו, אבל יש עליו לחץ של שר הביטחון ושר הפנים, ועכשיו גם נהיה לחץ מאוד גדול של הסניף המוקמי שהוא סניף מאוד חזק, לכן אנחנו העברנו את ההחלטה אליו, אבל לא משנה מה, אלקין יהיה ראש העיר".

ביטן חושף את המהלך עליו בונה השר אלקין לנצח את הבחירות: "המפלגות החרדיות לא הולכות במקשה אחת, גם ראש העיר העכשוי הלך ורק חלק תמכו בו. ודבר שני, אף אחד לא יודע את זה אולי, אבל השליש של תושבי ירושלים הם כיפה סרוגה, בדיוק כמו החרדים אבל עושים פחות רעש, ותהיה תמיכה של הבית היהודי באלקין ולכן הוא יכול לקבל את השליש הזה".

ביטן הוסיף: "אם יהיה מועמד חרדי זה יכול לחזק את אלקין לגבי ההצלחה שלו בבחירות, כי היום רוב החרדים רוצים לתמוך במשה ליאון וברגע שיהיה להם מועמד ואלקין יקבל את הקולות של הכיפה הסרוגה של השליש של הבוחרים, פלוס קולות נוספים שיש לו, הוא יכול לנצח. אי אפשר לדעת מה יהיה הכל פתוח בירושלים".

ביטן התייחס להתנגדות של סניף הליכוד הירושלמי ששיגרו מכתבים ליו"ר הוועדה המונציפלית חיים ביבס - שנחשפו ב'בחדרי חרדים', "לגבי הליכוד יש סכסוך בין אלקין לסניף המקומי וזה גורם למצב שאנחנו לא יכולים להתערב, כי המדניות שלנו היא לא ללכת נגד הסניף, גם אם אתה מפסיד פה ראש עיר או שניים עוד נבנה על הסניפים. אנחנו לא פוגעים בהם".

תוך כך, בתגובה לקרב שמנהלים ראשי סניף הליכוד בירושלים, 164 ראשי ערים וראשי סניפים של הליכוד מכל קצוות הארץ יוצאים בתמיכה נרחבת בשר ירושלים זאב אלקין לראשות עיריית ירושלים.

במכתב שהוציאו בכירי הליכוד ברחבי הארץ ובהם עשרות ראשי ערים, ראשי מועצות אזוריות ומקומיות וראשי הסניפים נכתב: "אנו ראשי רשויות מהליכוד וראשי סניפים מכל רחבי הארץ, תומכים במועמודותו של השר לענייני ירושלים זאב אלקין, לתפקיד ראש העיר ירושלים לקוראים לחברינו מירושלים ובארץ כולה להתגייס לתמיכה במועמדותו".

 

ליכוד ראש עירית ירושלים זאב אלקין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד