י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
מתוק ומרגיע

חגיגה מתוקה: יום השוקולד הבינלאומי פה

אפשר למצוא אותו ברוב הקינוחים, אין כמעט מי שלא אוהב אותו ובכל רחבי העולם חוגגים היום לכבודו, יום השוקולד העולמי הגיע וגם פה חוגגים אותו

חגיגה מתוקה: יום השוקולד הבינלאומי פה

זהו כמעט המאכל הנשי האולטימטיבי, המרגיען הבלתי מתפשר והאתגר הגדול ביותר לכל דיאטה. לרגל יום השוקולד העולמי שחל ממש היום, הנה חמשת העובדות שלא ידעתם על החום, המתוק והטעים

יום השוקולד העולמי נקבע דווקא לתאריך של היום, שכן ממש היום לפני כמה מאות שנים הגיע לראשונה השוקולד בצורתו כקקאו לאירופה וחשף את היבשת למאכל המיוחד.

שוקולד נשי - מחקרים שונים טוענים כי בנות צורכות שוקולד בכמות גדולה בהרבה מבנים, חלק מהמחקרים מרחיקים לכת וטוענים כי הכמות אותה אוכלות בנות גדולה פי שתיים מהכמות אותה אוכלים הבנים.

שוקולד כרעל - שוקולד הוא אולי אחד מהמאכלים המתוקים והטעימים בעולם, אך בעבור חלק לא קטן מהחי על פני כדור הארץ, שוקולד הוא רעל אמתי. גופם של בעלי חיים מסויימים לא יודע לפרק את הממריץ, שבעבור בני האדם משמש כסוג של קפאין. כשתוכי, כלב או סוס אוכל שוקולד בכמות גדולה הוא עלול למות באופן מיידי.

שבבי השוקולד, הידועים גם בשם שוקולד צ'יפס הומצאו בטעות, כשבעלת בית הארחה אמריקאית בשם רות ויקיפילד רצתה להכין עוגיות חמאה וקקאו. כשגילתה ויקיפילד שאין ברשותה קקאו היא הכניסה לתערובת העוגיות שבבי שוקולד בתקווה שימסו. העוגיות היו להצלחה כבירה וחברת נסטלה קנתה את הזכויות למתכון. המתכון נפוץ ברחבי העולם במהלך מלחמת העולם השניה כשחיילים אמריקאים החליפו את העוגיות שהגיעו מארצות הברית עם חיילים אירופאים ואלה התלהבו מאוד מהעוגיות הנימוחות עם השבבים השוקולדים.

שוקולד כלכלי - כבר בזמנים עברו הכירו בערכו של הקקאו ובמדינות שונות בעולם שימשו פולי הקקאו כמטבע עובר לסוחר כשבעבור מספר גדול של פולי קקאו ניתן היה לרכוש עבד וכמו כל מטבע אמתי, גם את פולי הקקאו זייפו על מנת להרוויח.

שוקולד מוס שוקולד פינוקי שוקולד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד