י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
אבל בחסידות גור

אבד חסיד מן הארץ: רבי אריה אלתר ז"ל

אבל בחסידות גור: רבי יהודה אריה אלתר ז"ל, נצר לאדמו"רי בית גור הלך לעולמו בגיל 90 • על מסע ההלוויה נמשיך ונעדכן ב'בחדרי חרדים'

אבד חסיד מן הארץ: רבי אריה אלתר ז"ל
רבי אריה אלתר ז"ל צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: בירושלים הלך לעולמו החסיד רבי יהודה אריה אלתר ז"ל, מראשי הנהלת ישיבת שפת אמת וביהמ"ד הגדול גור, והוא בן 90 בפטירתו. המנוח היה נינו של ה'אמרי אמת' וגיסו של הרבי בעל ה'פני מנחם' מגור זצ"ל.

המנוח ז"ל נולד בארץ ישראל בח' טבת תרפ"ח לאביו רבי אברהם מרדכי (מוט'ל) אלתר ז"ל (בנו של הרה"ק רבי משה בצלאל הי"ד), כילד הרביעי במשפחה. הוריון עלו ארצה בשנות התר"צ המוקדמות, בהוראת הדוד בעל ה'אמרי אמת' מגור זצ"ל.

רבי מוט'ל היה בנו של הרה"ק רבי משה בצלאל בן ה'שפת אמת' ועוד גדל במחיצת השפת אמת וינק ממנו רבות. חותנו היה הגאון רבי שאול משה זילברמן מוויערשוב, מפארי רבני פולין ומגדולי עדת חסידי גור. גם חותנו הגדול עלה באותם ימים לארץ הקודש והם השתכנו בתל אביב.

לאור בקשת האב הגדול רבי משה בצלאל הי"ד, עזב בנו רבי מוטל ומשפחתו את הכרך הגדול תל אביב ועלו ירושלימה. כאן נכנס רבי מוטל להנהלת ישיבת שפת אמת, תפקיד בו כיהן עד יומו האחרון כשבנו רבי אריה ממשיך בדרך אביו.

בשנת תש"ו לקח רבי מוטל את בן אחיו - שלימים היה לאדמו"ר הפני מנחם מגור - כחתן לבתו, הרבנית ציפורה תליט"א. בזכות השידוך, האח הצעיר אריה זכה ליחס מיוחד של קירוב, ו'האמרי אמת' אף בחן אותו על חק תלמודו באומרו "ייבדק באחיה".

באותם ימים חגג הנער אריה בר מצוה, והדוד האמרי אמת השתתף ואף קירבו במאור פנים. בהגיעו לפרקו דובר בו נכבדות בבית שאר בשרו הגה"ח רבי לייבל הינה זצ"ל, נכדו של האמרי אמת שלקחו כחתן לבתו.

בכל השנים עסק רבי אריה בראיית חשבון, ונמנה כחבר בהנהלת מוסדות התורה של חצר הקודש גור. הוא שימש כחבר הנהלת ישיבת שפת אמת משך עשרות בשנים, הוא היה מראשי הנהלת 'איחוד מוסדות גור' וקופת 'עזר נישואין בית ישראל' ואף היה חבר מייסד בהנהלת בית המדרש הגדול של חסידי גור.

בשנת תשנ"ב, עם עלותו של גיסו הרבי בעל הפני מנחם מגור זי"ע לכהן כאדמו"ר, זכה רבי אריה לקירוב נדיר, כשהוא יושב בטיש בכל שבת, ואף נטל חלק פעיל בעשייה ובעסקנות.

בחצי יובל השנים האחרון, זכה בכיבוד של קריאת פסוקי "אתה הראת" בהקפות שניות בשמחת תורה בבית המדרש הגדול גור - כיבוד עליו לא וויתר עד השנה האחרונה.

הותיר אחריו משפחה ענפה, זרע ברך ה' ואחות גדולה, הרבנית מגור תליט"א.

מסע הלוויה היום (ראשון) בשעה 17:00 מבית הלוויות שמגר בירושלים דרך בית המדרש הגדול של חסידות גור ברחוב ירמיהו לבית החיים סנהדריה שם ייטמן.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

חסידות גור הלוויה ברוך דיין האמת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד