י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
פרסום ראשון

בניסיון למנוע קרע חרדי כואב: הפגישות החשאיות של שליח גדולי ישראל

לקראת הכרעה סופית על חוק הגיוס, שליחם של גדולי ישראל, ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין ושר התורה הגר"ח קנייבסקי, נועד לפגישה ממושכת עם סגן השר ליצמן. קודם לכן נפגש עם שלושת ח"כי דגל התורה, לדיון בסעיפי החוק המוצע והשינויים שניתן להכניס בו לפני העברתו הסופית

בניסיון למנוע קרע חרדי כואב: הפגישות החשאיות של שליח גדולי ישראל
פלאש90

לקראת הכרעה סופית על חוק הגיוס, ובצל חילוקי הדעות בתוך הסיעה החרדית 'יהדות התורה', ראש ישיבת 'תורת זאב' נועד עם סגן השר יעקב ליצמן בעניין חוק הגיוס.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי הגר"ב סולוביצ'יק נועד ביום חמישי בשבוע שעבר לפגישה ממושכת עם סגן השר יעקב ליצמן, בכדי לתאם עמדות בין הסיעות לקראת ההכרעה הסופית על חוק הגיוס.

עוד נודע ל'בחדרי חרדים', כי קודם פגישתו של הגר"ב סולובייצ'יק עם ליצמן, נועדו בביתו של הרב סולובייצ'יק חברי הכנסת משה גפני, אורי מקלב ויעקב אשר יחד עם דוד שפירא מקורבו של ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין, ועו"ד מנחם הבלין מקורבו של שר התורה הגר"ח קנייבסקי . הם דנו בסעיפי החוק המוצע והתעמקו בשינויים שניתן להכניס בו.

הגר"ב סולובייצ'יק ביצע את הפגישות כשליחם של גדולי ישראל שביקשו כי הסיעות החרדיות יתנהלו בתיאום בכל סוגית חוק הגיוס, במטרה להציג עמדה אחידה מול ראשי הקואליציה, דבר שיגביר את הכוח הפוליטי של הסיעות החרדיות.

כזכור, ב'בחדרי חרדים' דווח כי קיים חילוקי דעות בתוך הסיעות החרדיות כאשר 'אגדות ישראל' מבקשת לדחות את ההכרעה על חוק הגיוס רק לאחר הרכבת הממשלה הבאה, וטוענים כי לא ניתן להגיע לסיכומים בלוח זמנים צפוף.

מנגד, ב'דגל' וב'ש"ס' מסרבים לדחות את ההכרעה ומבקשים להוריד את חוק הגיוס מסדר היום עוד טרם הבחירות והרכבת הממשלה הבאה, מחשש שהדבר ייטיב עם יאיר לפיד ויזיק לציבור החרדי.

מוקדם יותר היום דווח ב'בחדרי חרדים', כי בישיבת "שרינו" הבוקר (ראשון), שנערכת קודם ישיבת הממשלה, התייחס ראש הממשלה בנימין נתניהו לחוק הגיוס העומד בפני הכרעה סופית בימים הקרובים.

נתניהו אמר לשרי הליכוד כי חוק הגיוס הוא חוק מאוזן, ומאחר והוא חוק שחתומים עליו הרמטכ"ל וראשי הצבא, אין צורך לערוך בו מעבר לשינויים קלים. נתניהו הוסיף כי הוא מקווה להעביר אותו בשבועיים הקרובים.

בהמשך היום, צפוי נתניהו לפגוש את ראשי הסיעות החרדיות יעקב ליצמן, אריה דרעי ומשה גפני בו ידונו בהצעת החוק וינסו לגבש את הצעה מוסכמת.

אלא שלאחר שנתניהו הודיע כי יתן לערוך בחוק רק שינויים קלים, יתקשו החרדים להכניס את השינויים אותם הם דורשים, בהם הורדת היעדים או הסרת סעיף 23 הקובע כי באם לא יעמדו ב-85% מיעדי הגיוס בעוד חמש שנים, החוק יפקע שנה לאחמ"כ, ובאם לא יחוקק חוק חדש ולא יוסדר מעמדם של בני הישיבות, ברגע בו יפקע החוק - יחול עליהם החוק הכללי, המחייב כל צעיר מגיל 18 בשירות חובה.

חוק הגיוס יעקב ליצמן משה גפני הרב ברוך סולוביציק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד