י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
8 שנים בכלא

נכלא המחבל שניהל את עמותת "יוסף הצדיק"

8 שנות מאסר נגזרו על פיראס אלעומרי, שהורשע בעבירות נגד ביטחון המדינה, קשירת קשר לסיוע לאויב במלחמה ופרסום ותמיכה בהתאחדות בלתי מותרת

צילום אילוסטרציה: דובר צה"ל
צילום אילוסטרציה: דובר צה"ל צילום: דובר צה"ל

הרכב של שלושה שופטים מבית משפט המחוזי בבאר שבע גזר שמונה שנות מאסר בפועל על פיראס אלעומרי (46) שניהל את עמותת "יוסף הצדיק", המשתייכת לתנועה האסלאמית ועוסקת בענייני אסירים.

פיראס ניהל את עמותת "יוסף הצדיק" המשתייכת לתנועה האסלאמית השואפת לעודד את האסלאם בקרב ערביי ישראל. ב-2015 הפלג הצפוני של התנועה הוכר כהתאחדות בלתי מותרת. פיראס אלעומרי, הואשם כי פנה לפעילי התנועה ששימשו כסגני מנהלי סופרמרקט "קינג סטור אלמשהדווי" בבאר שבע וקלנסווה, והציע להם לבצע פיגוע לאור הוצאת התנועה מחוץ לחוק.

על רקע הוצאת התנועה האיסלאמית אל מחוץ לחוק וכנקמה על כך, הציע פיראס לבצע פיגוע טרור באמצעות ירי על החיילים, דריסה או דקירה. הם נסעו יחד לאיזור ערד ודימונה ושם סימנו לעצמם את תחנת המשטרה בערד, ותחנות אוטובוס בצומת ערד ובצומת דימונה. בנוסף, תכננו להשיג רכב שהורד מהכביש, שישמש אותם לצרכי ביצוע הפיגוע, על מנת שלאחר הפיגוע ניתן יהיה לשרוף אותו, מבלי להשאיר עקבות. בכתבי האישום מתוארים הצעדים שנקטו הנאשמים והאחרים במטרה להוציא את תכניתם אל הפועל. 

לאחר תחילת ניהול התיק, הגיעו הצדדים להסדר טיעון במסגרתו תוקן כתב האישום והנאשם הודה והורשע בביצוע עבירות של קשירת קשר לסיוע לאויב במלחמה, פרסום ותמיכה בהתאחדות בלתי מוכרת ועבירת נשק. הסדר הטיעון לא כלל הסכמה לעניין העונש.

הרכב השופטים נתן זלוצובר, שלמה פרידלנדר ודינה כהן, גזרו עליו שמונה שנות מאסר בפועל, שנת מאסר על תנאי וקנס של 10,000 ש"ח.

ביהמ"ש ציין בגזר דינו כי "כל ניסיון לפגוע בבטחון מדינת ישראל ובבטחון חייליה צריך להיענות בענישה ממשית ומוחשית" וכי: "העובדה כי הנאשם הוא אזרחי ישראלי מעצימה את חומרת ביצוע העבירות ויש בה אף פגיעה בנאמנות האזרחית למדינה".

עוד ציין ביהמ"ש: "במעשיו הנאשם פגע באופן חמור בערכים החברתיים של בטחונה וריבונותה של מדינת ישראל, זכותם של תושביה לחיות במדינה בביטחון ובשלום. פגיעה זו היא חלק מהמציאות הביטחונית הקשה באזורנו. מדינת ישראל נמצאת במאבק יומיומי בארגוני הטרור וכל גורם אשר לוקח חלק ומסייע בפעילות הטרור מהווה חלק משרשרת המוות ומעמיק את הפגיעה בביטחון המדינה, גם אם אין הדבר נעשה במסגרת ארגון טרור".

עו"ד מסעד מסעד מפרקליטות מחוז דרום פלילי אמר כי "ביהמ"ש העביר מסר ולפיו יש לנקוט בענישה מוחשית ומחמירה עם מי שפוגע בביטחון המדינה, בפרט כשמדובר באזרחי המדינה, ואף אם מדובר היה בתכנון בלבד שלא יצא בסופו של דבר אל הפועל. הנאשם היה הרוח החיה מאחורי ביצוע העבירות וגזר הדין משקף את חומרת העבירות בהן הורשע הנאשם".

משפטם של שני הנאשמים הנוספים, מסרי ולוויסי טרם הסתיים. הנאשם אבו עיאש, אשר חלקו בפרשה היה שולי יותר, הורשע בעבירה של חיפוי ונדון ל-30 חודשי מאסר בפועל.

סוכל פיגוע ירי תחנת משטרה גזר דין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד