י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
זה רק תרגיל

צפו: המטוסים הצרפתיים תקפו את הסטילים הישראליים

מטוסי קרב צרפתיים דימו שיגור טילים על ספינות של חיל הים הישראלי, אירוע רב נפגעים וחילוץ פצועים ועוד, בהשתתפות לוחמי שייטת ספינות הטילים אח"י כידון ואח"י אילת

תרגול חילוץ במהלך התרגיל
תרגול חילוץ במהלך התרגיל צילום: דובר צה"ל

כוחות זרוע הים ביצעו תרגיל ייחודי וראשון מסוגו מאז שנת 1963 בצרפת, בשיתוף כוחות מהצי הצרפתי. האימון כלל מספר רב של תרחישים ביניהם שיתוף מסוקים, ירי תותחים, אימון עם מטוסי קרב לדימוי טילים, שנורו על ספינות הכוח, אירוע רב נפגעים וחילוץ פצועים ועוד. מדובר בשיתוף פעולה שתרם רבות ללמידת שני הציים, והגביר את מוכנות לוחמי שייטת ספינות הטילים אח"י כידון ואח"י אילת שהשתתפו בתרגיל.

"המיוחד בהפלגה הוא שיתוף הפעולה של הצי הצרפתי ושל זרוע הים מאז תחילת שנות השישים", מגלה רמ"ד תוה"ד (תורה והדרכה) בחיל הים, אל"ם רונן חג'ג'. "קיימת מגמה של הידוק ושיפור היחסים עם הצרפתים ועם הצי שלהם. קיימת מוטיבציה ורצון משותף של שני הציים לקדם ולחזק את שיתופי הפעולה מול האינטרסים המשותפים. לים יש שפה משלו - שפה ימאית", הוא מוסיף, "כולם מבינים אחד את השני על פי קודים בינלאומיים מוסכמים".

״בעידן הנוכחי, בו רבות התהפוכות ורבים השינויים, זווית הראייה של זרוע הים הישראלי חייבת להיות גלובאלית", שיתף מפקד זרוע הים, אלוף אלי שרביט. "שיתופי פעולה עם ציים מערביים חיוניים והכרחיים, על מנת לחזק את בטחון ישראל במרחב הימי. על כן, התרגיל המשותף עם הצי הצרפתי, שהוסיף לשני הצדדים ידע ויכולת חדשה ומשמעותית - מהווה אבן דרך נוספת בחיזוק הזרוע בהיבטי הפעולה הבינלאומי".

 

תרגיל צבאי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד