י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
למרות בקשת אמסלם

לא מחכים לנתניהו: חוק הגיוס מתקדם בכנסת

בכנסת לא ממתינים להכרעתו של ראש הממשלה, שאמורה להתקבל בקרוב כפי שנחשף בצהריים ב'בחדרי חרדים', וממשיכים בקצב מואץ בהליכי קידום חוק הגיוס החדש והשנוי במחלוקת

לא מחכים לנתניהו: חוק הגיוס מתקדם בכנסת
חיילים חרדים. אילוסטרציה צילום: פלאש 90

לאחר ש'בחדרי חרדים' חשף, כי יו"ר הקואליציה ביקש מראש הממשלה לדחות בחצי שנה לפחות את ההצבעות על חוק הגיוס המוצע - ובטרם התקבלה הכרעתו של האחרון בנושא - בכנסת לא ממתינים, וממשיכים לקדם את החקיקה השנויה במחלוקת.

הערב (ראשון) פורסם נוסח חדש של חוק הגיוס המוצע, לאחר תיקונים ראשוניים של וועדת הגיוס שהתתכנסה בשבוע שעבר. בין השינויים ניתן למצוא את סעיף 49ו, שעורר סערה בקרב הסיעות החרדיות. אלו, כפי שנחשף ב'בחדרי חרדים', דרשו להסירו והסעיף אכן נמחק.

הסעיף שבמוקד הסערה קבע כי יוקם מאגר מידע, שישלב מידע על בחורי הישיבות ממשרדי החינוך, הרווחה והכלכלה. בדיון שהתקיים ביום חמישי, הסעיף הוסר מנוסח החוק שיעלה מחר למליאת הוועדה.

מחר (שני), תתכנס הוועדה המיוחדת להסדר מעמד בני הישיבות (וועדת הגיוס), לדיון רביעי, שבו יוקרא נוסח החוק החדש, כשלאחר מכן תינתן הזדמנות להכניס הסתייגויות.

נציין כי באורח פלא, הסעיפים שהוצגו כבעיתיים ע"י הסיעות החרדיות, כמו זה של היעדים הגבוהים ועוד, נותרו בנוסח החדש של החוק.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד