י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
לימודי יהדות ועברית כחלק מהבגרויות בברלין

התלמידות המצטיינות ביותר בבירה הגרמנית - יהודיות

במהלך פגישה בין מושל ברלין לרב הקהילה היהודית, הציג האחרון שורת יוזמות בכדי לסייע במיגור תופעת האנטישמיות וסיפר על בית הספר שמפתיע את מערכת החינוך הגרמנית

מבנה הקהילה היהודית בברלין. באדיבות המצלם
מבנה הקהילה היהודית בברלין. באדיבות המצלם צילום: באדיבות המצלם

בניסיון למגר את תופעת האנטישמיות שמתרחבת לה בשנים האחרונות, הזמין מושל ברלין שבגרמניה את רב הקהילה היהודית בעיר, הרב יהודה טייכטל, לפגישה מיוחדת.

המושל ביקש לשוחח ולדון עם הרב טייכטל בבלימת תופעת האנטישמיות, בפרט בקרב הדור הצעיר.

הפגישה, בה השתתף גם הרב שמואל סגל מנהל פעילות חב"ד בעיר, נמשכה זמן ממושך ובמהלכה הציג הרב היהודי שורת הצעות. "אחת ההצעות המרכזיות הייתה שפעם בשנה, כל בית ספר בעיר יארח רב יהודי שידבר איתם בנושא", סיפר הרב טייכטל.

המושב שמע את מגוון את ההצעות ואמר שיבחן אותם עם אנשי לשכתו. "מבחינתי", אמר המושל, "נושא החיים היהודים בברלין הוא דבר מרכזי בסדר היום שלנו ונעשה הכול כדי לחזק ולתמוך".

בחלקה השני של הפגישה, סיפר הרב טייכטל למושל ברלין שבית הספר היהודי סיים לראשונה את כיתה י"ב, מה שממחיש את תנופת החיים היהודיים בעיר. "בבית הספר שלנו לומדים עברית ויהדות, במסגרת תכנית רשמית מטעם משרד החינוך הגרמני כחלק מהבגרויות. זה קידוש השם אדיר", אמר הרב טייכטל, "ולא רק זאת, אלא שתלמידות בית הספר קיבלו ציונים מהגבוהים ביותר בכל ברלין".

(הרב טייכטל (משמאל) והרב סגל מעניקים למושל ברלין ספר תהילים מתורגם)

ברלין הרב יהודה טייכטל בגרויות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד