י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
גינות "פח"

למה הילדים החרדים צריכים לנדוד? תשקיעו בעיר

בטור כואב מתאר יענקי פרבר את המצב האבסורדי בעיר מגוריו, אשר לטענתו אינה משקיעה די בגינות ופארקים לילדי העיר, מה שמאלץ אותם לנדוד לערים שכנות ולשחר בערבוביה עם ילדים חילונים ששפתם שונה והרת אסון מבחינה חינוכית וצניעותית

למה הילדים החרדים צריכים לנדוד? תשקיעו בעיר
יעקב נחומי, פלאש 90

החרדים לדבר השם נלחמים נגד סמארטפונים, נגד בגדי נשים לא צנועים, נגד עיתונים לא מאושרים על ידי ועדות רוחניות למיניהן, אבל כשזה מגיע לחופש הגדול, פחות מעניין את ההורים נושא הצניעות.

בחופש הגדול ילדים חרדים מבני ברק, הולכים לגינות ולפארקים חילוניים, שם הם מתערבבים עם עמך ישראל, שזה דבר חשוב, אבל רק אם אתה מרצה בערכים.

בבני ברק יש מספר גינות "פח", שלא מסוגלות לאכלס את הילדים הרבים שגרים בעיר, הגינות נראות בימי החופש הגדול כמו תחנת רכבת או תחנת אוטובוס בימי ראשון עם מאות חיילים שנדחסים כמו סרדינים בתחנה.

מספיק שמגיעות 10 משפחות לגינה והכל פקוק. בכל גינה יש בממוצע 2 וחצי נדנדות שחלקן חלודות וחלקן חורקות, מגלשות עם יותר פתחי חירום מקניון ממוצע, ולכן אנחנו התושבים נודדים לערים השכנות. ואז קופצים השכנים וצועקים שהחרדים "השתלטו על הגינות".

עכשיו תענו לעצמכם בהגינות: הייתם רוצים שמשפחות חילוניות ימלאו את הגינות בבני ברק? אני בטוח שלא. אז למה נראה לכם שמשפחות חילוניות רוצות שהגינות שלהם ימולאו עם משפחות חרדיות?

ובכלל, איזה רב התיר למשפחה חרדית עם 7 או 8 ילדים לצאת לפארק חילוני, אנשים בבני ברק ילחמו בשביל קרוואן לבית כנסת ל-12 וחצי אנשים, כי הם "חלילה" לא מוכנים להתפלל בקראוון מעבר לרחוב שלדעתם ההשקפה שם מעוותת. כל מגזר קיקיוני ילחם על מבנים לקהילה שלו גם אם היא מונה כמות של 5 וחצי משפחות.

אנשים בבני ברק נלחמים נגד חנויות פלאפונים ובגדים שחלילה לא ימכרו דבר תועבה, אבל כשזה מגיע לילדים שלהם זה לא מעניין אותם. מצידם שילכו לערים חילוניות, ישחקו יחד עם ילדים חילונים שעות, ישמעו מילים שלא נס ליחם, יראו פריצות בלתי נגמרת ואז יחזרו לבני ברק ויצעקו "הוועד לטוהר מחנינו".

למה עיריית בני ברק החרדית, לא דואגת לתושביה שלא יצטרכו לנדוד לפארקים חילונים בערים אחרות? למה היא לא בונה פארק אחד גדול בבני ברק? יש מספיק מקומות שהיה עוד אפשר לבנות בהם פארק ענק, ויש עדיין מקומות שנשארו, אבל כל מקום שהיה אפשר לבנות פארק דחפו שם בניין. למה? כי על זה מקבלים ארנונה.

עירייה חרדית שולחת את התושבים שלה לערים חילוניות. לאף אחד לא מפריע שהילדים שלו נחשפים למראות אסורים, ואלו שכן מפריע להם, סובלים ולא הולכים לגינות מחוץ לעיר.

הקימו עשרות וועדות למיניהם על פרסום שחץ ותועבה לא עלינו, מאיימים להחרים בתי עסק שמוכרים חצאית סנטימטר וחצי מעל הברך, ומכשיר פלאפון דור 2 וחצי, אבל את נפש הילד בחופשים ושאר ימי חופשה הורסים ביציאה אחת מבני ברק.

משפחות חרדיות שיוצאות מחוץ לבני ברק לערים ופארקים שבהם הפריצות חוגגת, הורסים בכמה דקות את מה שהם לימדו שנה שלמה את הילדים, ילדים חרדים, אני לא אחד שאמור להוות דוגמא למיינסטרים חרדי, כי אני לא מנוי ל'יתד', "לדאבוני" אני קורא עיתון 'משפחה', אבל כל חופש אני לא יודע מה לעשות עם הילדים, מאד קל לשלוח אותם לפארקים עם השכנים שהולכים עם כל הילדים שלהם לחגוג את החופש עם כלל ישראל, אבל תמיד אני עוצר בעצמי, ומשתדל לקחת אותם למושבים מרוחקים בהם גרים חברים שלי, שם אין בעיה צניעות, ושם הם נהנים, אני נוסע עם הילדים שלי במונית למקומות שבהם אין תחבורה ציבורית, כדי לא לחשוף אותם למראות שיגרמו להם מחשבות שונות, נכון, זה עולה לי הרבה מאד כסף, אבל אם שלחתי את הילד לתלמוד תורה, אז בחופש הוא עדיין ילד של תלמוד תורה.

גינות ציבוריות פארק צניעות חינוך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד