י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
כך תדעו איזו מניה כדאי לכם לקנות

כך תדעו איזו מניה כדאי לכם לקנות

בשביל להרוויח ממסחר בבורסה צריך לבחור מניה של חברה גדולה, יציבה ועם מכפיל רווח נמוך • בנוסף, מומלץ להתאים את שיטת ההשקעה לתכונות האופי של המשקיע

כך תדעו איזו מניה כדאי לכם לקנות
צילום: פיקסלס

מניה יכולה להיות חלק אינטגרלי מתיק השקעות ולהוסיף תשואה עודפת שמעבר לתשואה הבסיסית. עם זאת, התשואה מבטאת סיכון מסוים ולכן צריך לדעת כיצד לנהל ולהשקיע את הכסף. בהקשר של בורסה ושוק ההון, הדגש הוא על בחירה נכונה של מניה וקביעת תמהיל הסיכון בתיק.

ראשית, חשוב לציין שלא קיימת מניה בטוחה ואין אף דרך שלא כרוך בה סיכון מסוים. הדגש הוא על התאמת אופי ההשקעה וסוג המניה למבנה האישיות. שנית, יש לקחת בחשבון את עניין התזמון: שוק המניות מתאפיין בתנודתיות וגם מניות של חברות טובות עשויות לרדת על רקע השינוי במגמה.

הכיוון הכללי של השוק מגולם בנתוני המאקרו שמתפרסמים מדי חודש והם מהווים אינדיקציה לצמיחה כלכלית או להאטה בצמיחה – וגם לאטרקטיביות של מניות מסוימות. כך למשל ניתן לדעת מה מצבה של מניית טבע היום בהשוואה למניות אחרות, או מהם נתוני המאקרו על שוק המניות בארץ לעומת בארצות הברית.

למה כדאי לבחור מניות גדולות?

משקיעים שמתלבטים לגבי שיטות השקעה צריכים לתת עדיפות למניות גדולות. היתרון של מניה גדולה בא לידי ביטוי בכך שהן פחות תנודתיות בהשוואה למניות של חברות קטנות, לכן גם משקיע מתחיל ולא מנוסה יפסיד פחות במידה ויתממש תרחיש של ירידות בשוק המניות.

מלבד הגודל, מומלץ לבחור מניה יציבה. את מידת היציבות של המניה אפשר לבדוק לפי שיעור החוב שלה מתוך המאזן הכללי. במידה ושיעור החוב גבוה, החברה עשויה להיקלע לקשיים בתקופות של האטה ולכן הסיכון גבוה. במקביל, רצוי לבחון את העקביות בחלוקת הדיבידנד כדי לבחון את האיתנות הפיננסית של החברה.

מלבד האמור לעיל, רצוי לשים לב ליחס בין מחיר המניה לבין הרווח של החברה. היחס מכונה "מכפיל רווח" וככל שהוא נמוך יותר, כך המניה נחשבת זולה. בתוך כך, יש להימנע ממניות עם מכפיל רווח גבוה מדי שנובע מציפיות מוגזמות ולא מנתונים מבוססים.

בחרתם מניה – מה עכשיו?

בחירה נכונה של מניה צריכה להיות מלווה באיתור של מסלול השקעה מתאים. אפשרות אחת היא השקעה מפוזרת במדדים שמומלצת למשקיע הפרטי, בעוד האפשרות השנייה היא השקעה בשיטה שמנסה לכמת את הערך הכלכלי של החברה לפי הכנסות, רווחיות, צמיחה וסיכון. המטרה היא לרכוש מניות של חברות טובות מתוך הנחה שלאורך זמן תגיע ההתאמה המיוחלת בין איכות הביצועים לבין מחיר המניה בפועל.

לבסוף, אפשר לבחור בגישת ההשקעה הנשענת על ניתוח טכני. היתרונות של ניתוח טכני מגולמים באובייקטיביות של הנתונים, אך החיסרון הוא התאמה למשקיעים מנוסים שמבססים את הבחירה שלהם במניות על הנחות ותחזיות.

מניות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד