י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
צפו בראיון

נציגו של ליברמן בוועדת הגיוס ל'בחדרי': הסנקציות והיעדים צריכים להישמר

בראיון מיוחד ל'בחדרי', מתייחס ח"כ עודד פורר מישראל ביתנו, נציגו של שר הביטחון ליברמן, לחוק הגיוס, האם הם יסכימו לבצע בו שינויים, האם הוא יעבור עוד במושב הנוכחי או שמא ידחה למושב הבא • צפו

נציגו של ליברמן בוועדת הגיוס ל'בחדרי': הסנקציות והיעדים צריכים להישמר
ח"כ עודד פורר צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

כשברקע לא ברור האם חוק הגיוס יעלה להצבעה בקריאה שניה ושלישית עוד במושב הנוכחי, או שמא יידחה להכרעה סופית לאחר הבחירות לכנסת ה-21, חה"כ עוד פורר המשמש כנציגו של שר הביטחון בוועדת הגיוס, בראיון מיוחד ל'בחדרי חרדים'.

האם ישראל ביתנו תסכים לדחיית ההכרעה על החוק שהמשמעות היא שהחוק שלכם יקבר?

השאלה היא בסוף אם נצליח לסיים אותו או לא נצליח לסיים אותו. העלינו כמה דברים גם היום במהלך הדיון, אנחנו גם די עומדים בזה שהחוק לא צריך להשתנות במהותו, דווקא הטבות למי שמשרת כמו תואר ראשון בחינם, אפשרות למשוך את הפיקדון לכל מטרה אלו הנושאים החשובים כרגל שניה של החוק. הדברים האלא בהחלט דרושים ליבון, לשבת עם האוצר ועם משרד הביטחון ואני מאמין שאפשר עם הרבה מאוד לחץ וזה תלוי בשותפות.

יש כבר שינויים שראינו שנעשו בימים האחרונים בחוק, ויש עוד דרישות של הסיעות החרדיות לשינויים נוספים, לאיזה שינויים כן תסכימו בחוק המוצע?

אני לא אכנס למילה או לסעיף כזו או אחר, העקרונות בתוך החקיקה צריכים להישמר מצד אחד, כפי שצה"ל קבע: גם יעדים וגם היכולת של סנקציות כשלא עומדים ביעדים, ומהצד השני הטבות למי שכן משרת, וכמובן שהחוק יעמוד בסוף גם במבחן בג"ץ.

אתה מעריך שהחוק הזה יכול לעבור בסופו של יום?

אני מעריך שהחוק הזה יכול לעבור אבל אני לא יכול להבטיח מתי.

חוק הגיוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד