ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
חוק הגיוס

ליברמן מתבצר: "לא מוכנים לשום תזוזה"

בצל אי הוודאות האם חוק הגיוס יעלה לדיון סופי עוד במושב הנוכחי או שמא יידחה להכרעה בקואליציה הבאה, שר הביטחון מתבצר בעמדתו ואומר כי לא יסכים לשום שינוי בחוק הגיוס: "עמדתנו מאד ברורה. אנחנו לא מוכנים לשום תזוזה, לשום שינוי, לא מילה, לא אות, לא פסיק ולא נקודה בחוק. זה החוק הכי מאוזן, ממלכתי והכי טוב שאפשר להביא"

ליברמן מתבצר: "לא מוכנים לשום תזוזה"
פלאש 90

בצל אי הוודאות האם חוק הגיוס יעלה לדיון סופי עוד במושב הנוכחי או שמא יידחה להכרעה בקואליציה הבאה, שר הביטחון מתבצר בעמדתו ואומר כי לא יסכים לשום שינוי בחוק הגיוס.

בפתח ישיבת הסיעה אמר שר הביטחון אביגדור ליברמן, "עמדתנו מאד ברורה. אנחנו לא מוכנים לשום תזוזה, לשום שינוי, לא מילה, לא אות, לא פסיק ולא נקודה בחוק. זה החוק הכי מאוזן, ממלכתי והכי טוב שאפשר להביא".

לדברי ליברמן, "זה חוק של מערכת הביטחון, ולא של אביגדור ליברמן. נעמוד על כך שהחוק יאושר בנוסח המקורי שלו".

ליברמן נשאל לגבי האפשרות כי ראש הממשלה יכריז בקרוב על בחירות, "אני מקווה שהבחירות יתקיימו במועדן. לא דיברתי עם ראש הממשלה אבל לא רואה סיבה להקדמת הבחירות". אמר.

כזכור, כפי שפורסם ב'בחדרי, בפתח הדיון הבוקר (שני) בועדת הגיוס, הציג חבר הוועדה חה"כ מקלב את סעיפי "השוויון" בהצעת החוק. לדברי חה"כ מקלב, "אני מודיע מראש שכל סוגיית 'צמצום השוויון' לא מקובלת עלינו, אני רוצה להגיד, המילה 'שוויון' לא נמצא בשום חקיקה אפילו לא בחוק כבוד האדם וחירותו, יש כאן גם במישור העקרוני ואנחנו לא יכולים להסכים לזה שמכניסים את הסעיף הזה, דווקא בחוק הזה".

מקלב ציין בדבריו, "יש דווקא אי שוויון בלומדי התורה. לימוד התורה הוא 'ערך' והצבא הוא צורך, כולנו היינו מייחלים שלא היינו צריכים צבא ובגלל הצורך יש צבא, לימוד התורה הוא ערך שעומד בפני עצמו, ולא רק זה שאנחנו יודעים שקשה להגיד שהצבא הוא שוויוני אתה לא יכול למקד את האי שוויון דווקא בצבא".

מקלב הסביר כי החשש הוא, שבית המשפט העליון יפרש את "צמצום השוויון" לרעת הציבור החרדי. לדבריו, "ברגע שנקבע שהשוויון צריך להיות שוויון וכעת אתה בא לצמצם את "אי השוויון", את הפרשנות לעניין הזה לא אנו נעשה כאן בשולחן הזה אלא יעשה בשולחן אחר (הבג"ץ, א.ק.)".

בהמשך דבריו ניסה חבר הכנסת אורי מקלב, להציג את התנגדות החרדים בסעיפים הכלכליים, אך בהוראת יו"ר הקואליציה ח"כ דוד אמסלם, סוכם כי הדיון על כך יעשה בינו ובין משרד הביטחון בחדרים הסגורים ולא בדיוני הוועדה.

חוק הגיוס אביגדור ליברמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד