י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
איך להתמודד עם נזקי שריפות

איך להתמודד עם נזקי שריפות

השליטה באש היא כנראה הדבר המרכזי המבדיל אותנו בני האדם משאר בעלי החיים, אולם אש, מרגע שיצאה משליטה, עלולה לגרום נזקים רחבי היקף

איך להתמודד עם נזקי שריפות
צילום: פקסביי

לצערנו, שריפות מתחוללות מדי פעם בשל סיבות שונות ומגוונות כגון תקלות למיניהן (קצרים חשמליים, תנורים שהציתו חפץ שהונח בסביבתם וכד') או הצתות מכוונות (כגון טרור העפיפונים ובלוני התבערה, גל ההצתות בנובמבר 2016, נסיבות פליליות ועוד).

תהיינה נסיבות הדליקה אשר תהיינה היא תותיר אחריה נזקי אש עימם יש להתמודד בשני מישורים, האחד הוא השיקום עצמו ואילו השני הוא השגת פיצוי כלכלי הוגן (כאשר יש גורם ממנו ניתן לתבוע פיצוי שכזה).
בפיסקאות הבאות תמצאו מידע שבכוחו לסייע בהתמודדות עם נזקי אש. נקדים ונאמר שבכל מקרה של שריפה יש לפנות ללא דיחוי אל שמאי פרטי המתמחה בתחום נזקי אש ולו ניסיון מוכח בטיפול בתביעות נגד חברות ביטוח כמו גם תביעות נזיקין כנגד האחראים לפרוץ הדליקה.

שיקום נזקי אש
כל שמאי רכוש המתמחה בתחום נזקי אש ידע לספק מידע וייעוץ הנוגע לשיקום הנזקים. חשוב לפנות בהקדם לחברה המתמחה בטיפול בנזקי שריפות מפני שעשויים להיות נזקים שהיקפם יגדל ככל שמתירים לזמן לחלוף. מנגד, חשוב מאוד לאפשר לשמאי נזקים לסיים את מלאכת אומדן היקף הנזק, כולל תיעוד, לפני ביצוע עבודות שיקום, זאת על מנת להבטיח קבלת מלוא הפיצוי.

חשוב לפנות לשמאי רכוש פרטי
חברות ביטוח המוכרות פוליסות המכסות, בין היתר, נזקי שריפות מעסיקות שמאים מטעמם האמונים על מלאכת אומדן היקף הנזק ועריכת דו"ח שמאות לפיו ניתן לקבוע את סכום הפיצוי הראוי.

חשוב מאוד לא להסתפק באומדן שמוסר שמאי הנזקים של חברת הביטוח, רק שמאי פרטי הפועל מטעמכם יספק לכם הערכת נזק עליה תוכלו לסמוך. דו"ח שמאות מטעם שמאי רכוש שאת שירותיו אתם שכרתם יוכל לשמש אתכם בהליך תביעת הפיצוי מחברת הביטוח כמו גם בהליכי תביעות נזיקין נגד האחראים לפרוץ הדליקה.

הנזקים לרכוש עשויים להיות רחבי היקף יותר מכפי שנראה תחילה
ככל שהדבר נוגע לנזקי אש חשוב מאוד לדעת שהיקף הנזק וסכום הכסף שיידרש לצורך שיקום מלא עשויים להיות גדולים מכפי שנראה תחילה.

זאת משום שייתכנו נזקים סמויים אשר יתגלו רק במשך הזמן וכן תיתכן ירידת ערך הרכוש אפילו אם רק משום שהתחוללה בו בעבר דליקה.
שמאי רכוש פרטי המתמחה בהערכת נזקי אש ידע לקחת בחשבון את כל הנזקים הרלוונטיים, כולל ירידת ערך.

בבואכם לבחור שמאי רכוש חשוב לוודא שמדובר בבעל מקצוע המתמחה גם בתחום נזקי שריפות. מומלץ לבחור שמאי עימו יש לכם שפה משותפת, מישהו שעליו אתם מרגישים שניתן לסמוך. השמאי יסייע לכם להתמודד בהצלחה עם נזקי השריפה, הן מבחינת תביעות נזיקיות וקבלת פיצוי מלא מחברת הביטוח והן ככל שהדבר נוגע לשיקום בפועל, שמאי מנוסה יוכל לייעץ, לכוון צעדיכם ואף להפנות אתכם לחברות המתמחות בשיקום רכוש שנפגע בדליקה. אתם מוזמנים ליצור קשר עם אודי וולנרמן, שמאי רכוש פרטי המתמחה בנזקי אש עם ניסיון של מעל 27 שנה: 073-7024383

שרפה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד