ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

יו"ר הכנסת: חוק הגיוס לא יאושר במושב הנוכחי

יושב הראש של בית המחוקקים הפתיע את הכתבים הפרלמנטריים בביקור במזנון והעריך על צלוחית מרק כי חוק הגיוס החדש והשנוי במחלוקת לא יובא לאישור סופי במושב הנוכחי. וגם: האם מתכוון המחוקק הבכיר לנצל את אישורו של נתניהו ולעלות להר הבית?

יו"ר הכנסת: חוק הגיוס לא יאושר במושב הנוכחי
קובי הר צבי

יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, הנמנע לרוב מלשוחח עם עיתונאים, הפתיע היום את כתבי הכנסת כאשר הגיע לביקור נדיר במזנון בית המחוקקים. על צלוחית מרק מהביל, ישב אדלשטיין ושוחח עם הכתבים על הנושאים שבראש סדר היום.

בראש הדברים התייחס יו"ר הכנסת לאפשרות שיוגש כתב אישום נגד ראש הממשלה, כשהוא מכריז כי אם "יוגש כתב אישום חמור בנושאים של שוחד או משהו שקשור לצוללות, אז רוב הציבור יגיד שהוא צריך להסיק מסקנות".

אולם, הדגיש אדלשטיין, אם "יהיו דברים שבשימוע או במשפט יסתיימו בעסקת טיעון, הודאה וקנס - לא מבין למה הוא צריך להתפטר". לדבריו: "התמונה שמצטיירת כרגע מהתקשורת היא אולי שלא כל הדברים הקשים ששמענו עליהם יגיעו לכתב אישום".

יו"ר הכנסת, שהתפייס השבוע עם ראש הממשלה לאחר מאבק מתוקשר שבמרכזו עמד נאומו של נתניהו בטקס הדקלת המשואות, התייחס גם לכן וטען: "חזרנו ליחסים כמו תמיד, כל מי שחלם שאפשר לתת מכת מחץ וזהו, טעה".

בשיחה עם הכתבים טען אדלשטיין כי: "היה ברור לשני הצדדים שהיחסים יחזרו בנקודה הנכונה. שנינו סיכמנו שהפרשה מאחורינו ומבחינתי זה נגמר". לדבריו, "אילו היו משאירים את זה לשנינו - כולם היו יוצאים מזה הרבה יותר טוב. אני לא מסתיר שנירמול היחסים עם ראש הממשלה עוזר בפריימריז".

בשלב הבא העריך יו"ר הכנסת כי חוק הגיוס לא יובא לאישור בקריאה שניה ושלישית במושב הנוכחי, והוסיף כי לדעתו: "חוק הלאום יעבור - אבל יוגשו נגדו בג"צים".

בנוסף, הפתיע יו"ר הכנסת כשנשאל האם יעלה להר הבית לאחר האישור של ראש הממשלה ואמר כי, "עליתי להר הבית לפני הרבה שנים כשהבן שלי היה בר מצווה. כולל כל ההלכות של טבילה במקווה, נעלי בד וכו'. אבל בנסיבות הקיימות זה לא עושה לי את זה. כשהוואקף הולך איתך ומסביבך שוטרים, בלי אפשרות להתפלל ואני לא עובר על ההוראות אז בנסיבות האלו אני לא עולה. מי שמצליח לעלות ולהתחבר אני מקבל".

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד