י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
בצעד חריג

נשיא המדינה מתערב ומביע חשש: "יוקם יישוב ללא חרדים"

באופן חריג, שיגר הבוקר נשיא המדינה ראובן ריבלין מכתב לחברי הכנסת בו הוא מתריע בפניהם מפני סעיפים בעייתיים בחוק הלאום, העשויים להוות מעין גול עצמי לבני העם היהודי, מה שעלול להביא בין הייתר להדרת חרדים 

נשיא המדינה בביקורו בני ברק בשנה שעברה
נשיא המדינה בביקורו בני ברק בשנה שעברה

שעה בלבד לפני כינוס הוועדה המיוחדת שתדון בחוק הלאום, שצפוי לעלות ביום שני הקרוב להצבעה במליאת הכנסת, פנה נשיא המדינה באופן חריג לחברי הכנסת בדרישה לבחון מחדש את הצעת החוק.

במכתב ששיגר הבוקר נשיא המדינה לחברי הכנסת, ליו"ר הכנסת ולראש הממשלה, מביע הנשיא חשש כי סעיף 7(ב) של הנוסח הנוכחי הקובע כי "המדינה רשאית לאפשר לקהילה, לרבות בני דת אחת או בני לאום אחד, לקיים התיישבות קהילתית נפרדת״, עלול לפגוע בעם היהודי, ביהודים ברחבי העולם ובמדינת ישראל.

"בהמשך לשיחתי עם ראש הממשלה, אני פונה גם אליכם בצעד חריג, על מנת להסב את תשומת ליבכם לנוסח סעיף 7(ב) להצעת החוק, הקובע כי, "המדינה רשאית לאפשר לקהילה, לרבות בני דת אחת או בני לאום אחד, לקיים התיישבות קהילתית נפרדת" כותב ריבלין לחברי הכנסת.

הנשיא מוסיף במכתבו, "אני חושש כי האופן הרחב שבו נוסח סעיף זה, ללא איזונים, עלול לפגוע בעם היהודי, ביהודים ברחבי העולם ובמדינת ישראל, ואף יכול לשמש כנשק בידי אויבינו".

לדברי ריבלין, החוק "מאפשר למעשה לכל קהילה, בצורה הרחבה ביותר וללא שום הגבלה או איזון, להקים יישוב ללא מזרחיים, ללא חרדים, יישוב ללא דרוזים. האם זו משמעותו של החזון הציוני? בטוחני כי לא זאת הייתה כוונת מציעי החוק, וכי אין זאת כוונתכם, חברי הוועדה, חברי הכנסת".

"אני שב ומבקש מכם לבחון מחדש ולעומקן את השלכותיו ומשמעויותיו של הנוסח המוצע בסעיף האמור. בטוחני כי כנסת ישראל תפעל באחריות המתבקשת ביחס לחוק יסוד זה, המבקש להוסיף פרק בחוקתה המתהווה של מדינת ישראל, כמדינה יהודית ודמוקרטית". מבקש ריבלין.

נציין כי גם בסיעות החרדיות חוששים מהסעיף הזה, מהסיבה שערים או שכונות שלא יסכימו לקלוט תושבים חרדים, ינופפו בחוק היסוד הזה, שיעבור ברוב של 61 חברי כנסת לפחות.

רובי ריבלין נשיא המדינה חוק הלאום הדרת חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד