י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
מתחיל או מתקדם

כך תירשמו ללימוד יידיש בגור - וגם, ההוראות המיוחדות לחופשה

לאחר המהלך הדרמטי ללימוד יידיש, בגיוס מרצים בחורי גור ילמדו בבין הזמנים את השפה המקורית בעלות של עשרה שקלים בלבד | בנוסף, בחסידות הנפיקו הוראות מיוחדות לבחורי החסידות לקראת בין הזמנים. בהם, לא לשהות בשום מקום אחרי 10 בלילה ולא לרכב על אופניים

חסידי גור בריקוד. צילום: לע"מ
חסידי גור בריקוד. צילום: לע"מ

המהלך הדרמטי בחצר חסידות גור ללימוד שפת היידיש שנחשף ב'בחדרי חרדים', מגיעה לשלב המעשי ובחורי החסידות קיבלו לידם טופס הרשמה ללימודי השפה בימי בין הזמנים. 

על פי טופס ההרשמה, הבחור מציין האם הוא רק מתחיל או שהוא כבר מתקדם, בנוסף חותם הבחור כי הוא מעוניין ללמוד את השפה והוא מתחייב בלי נדר להשתתף בכל הקורסים בעלות 10 שקלים בלבד. 

הקורסים יימסרו בבין הזמנים בין התאריכים י"ד אב עד כ' אב ובשלב הראשון ילמדו את השלב הראשוני של השפה. 

המהלך כזכור, הפך לשיחת היום בחצר גור ול'בחדרי חרדים' נודע כי לנגיד הבריטי הנודע ר' אליש אנגלנדר, מגדולי תומכי חצר גור בשנים האחרונות, יש חלק רב ברפורמה הזאת. הוא שוחח על כך עם הרבי ואמר לו כי יבחן את בחורי החסידות במשך 10 דקות ביידיש, ומי שיענה לו כדבעי, יקבל ממנו ש"ס במתנה. 

סיום זמן קיץ בחצר חסידות גור הוא ביום שישי ח' אב בבוקר, תחילת זמן אלול הבעל"ט, ביום רביעי פרשת עקב כ' אב, תחילת הזמן לשיעור א' ושיעור ה' ביום חמישי כ"א אב. 

בחסידות שלחו מכתב להורים עם שורת הוראות לימי החופשה. במכתב שהגיע לידי 'בחדרי חרדים', נכתב כי "ימי בין הזמנים נועדו להתעסקות בתורה ועבודת ה' מתוך מנוחת הגוף והנפש להחליף כח לקראת זמן אלול הבעל"ט. את ימי המנוחה והמרגוע כדאי לנצל אותם ללימודים שונים שלא מגיעים אליהם כ"כ במשך השנה, לימודים קלים המושכים את הלב, לימוד ספרי יסוד בעבודת ה', לשבת חבורות עם חסידים ואנשי מעשה, ולהעשיר את הידע בנושאים שונים באווירה נוחה ורגועה. ומן הראוי להכין תוכנית לימודים יומית מראש".

"כבר אמרו חז"ל בטלה מביאה לידי שעמום וכו' על כן יש לנצל את הימים לדברים טובים ומועילים ולא לכלות את הזמן להבל ולריק בדברי בטלה".

בנוסף נכתב, כי "על התלמידים להיזהר לחיות באווירה של יראת שמים וכובד ראש, בשמירת כל הגדרים והסייגים הנהוגים בישיבותינו ואין להקל בשום גדר וכ"ש שאסור להשתמש בנגנים למיניהם או בשאר מכשירים טכנולוגיים שנאסרו לשימוש לבחורי הישיבות שיחיו. הבחורים חייבים להימצא במחיצת ההורים ותחת אחריותם או במחיצת מחנכי הישיבה ותחת אחריותם. מדרכי החינוך ללכת לישון בזמן, ולקום בזמן, ועכ"פ אין לשהות בשום מקום אחרי השעה 10 אלא במחיצת ההורים או המחנכים. אין רשות ליחידים או לקבוצה להתארגן לצאת לשום מקום, אלא עם ההורים או המחנכים. ואין לרכוב על אופניים כלל".

לסיום נכתבו "הוראות מיוחדות לימי בין הזמנים ובכל השנה. סכנה להיכנס למים מכל סוג שהוא. סכנה לטפס או לצעוד במקום שחלילה אפשר למעוד או להחליק ול"ע להינזק. לאור מקרים רבים בהם נפגעו מהתייבשות וכדי למנוע מקרים נוספים חלילה יש להיזהר מלצאת להליכה רגלית ממושכת יותר משעה – שעה וחצי. יש לעשות הפסקה של רבע שעה כל חצי שעה בערך".

חסידות גור לימוד יידיש קורסים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד