י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
צפו בראיון

החבר הש"סי בוועדת הגיוס ל'בחדרי': לא התייאשנו מחוק ערך לימוד תורה

לאחר שתיקה ממושכת, חה"כ יואב בן צור המשמש כנציג סיעת ש"ס בוועדת הגיוס, מדבר לראשונה: מה הן דרישות החרדים בחוק המוצע, על האפשרות שהחוק יידחה • וגם על מחאת הרבנים הספרדים: "מי שמנחה את תנועת ש"ס זו מועצת החכמים, ולא אף אחד אחר" • צפו בראיון

החבר הש"סי בוועדת הגיוס ל'בחדרי': לא התייאשנו מחוק ערך לימוד תורה
יונתן זינדל, פלאש 90

אי וודאות מלווה את דיוני הכנסת בשעות האחרונות, כאשר ברקע דרישה חרדית שהגיעה גם מצידו של יו"ר הקואליציה חה"כ דוד אמסלם, לדחות בעשרה חודשים את ההכרעה בבג"ץ ולהצביע על חוק הגיוס בקריאה שנייה ושלישית רק בקדנציה הבאה. חבר וועדת הגיוס מטעם סיעת ש"ס חה"כ יואב בן צור אומר ל'בחדרי חרדים' כי ,"תוך יומיים נהיה מעודכנים ונדע לאן זה יילך".

למה לכם להיכנס לסוגיה הזו? לא ברור מה תמצאו אחרי הבחירות, לפיד עלול לגדול, אולי לנהל את הממשלה. לא שווה לסיים עם זה עכשיו עוד במושב הנוכחי?

בקשר ללפיד - זה דבר היפותטי שאני לא מוכן להתייחס אליו אפילו. אנחנו לא יודעים מי יהיה שר הביטחון. אבל בנושא העניין עצמו, אנחנו רוצים לסיים את החוק הזה כבר במושב הזה, אנחנו מקווים שכך יהיה. אני מקווה שביומיים הבאים נדע".

"נעשים מאצים גדולים גם מצד ש"ס וגם מצד דגל התורה כדי לסיים את הסאגה הזאת של חוק הגיוס שיהיה אחרינו, אנחנו מנסים לשכנע את אחינו החסידים לתמוך בנושא הזה בשינויים המתגבשים, ואנחנו מאמינים שהשינויים האלא הם באמת שינויים שבעצם יביאו אותנו לחוק סביר, אין חוק טוב בחוק גיוס אבל חוק סביר".

"אנחנו בעד ערך לימוד תורה שהוא ערך עליון אצלנו, אנחנו בעד שבחורי ישיבות ישבו וילמדו בשקט ובשלווה. אנחנו רוצים לומר דבר אחד וגם אמרתי את זה בוועדה: אנחנו מאמינים שאף בחור ישיבה לא יתפתה בשביל תמריץ כספי לשרת בצבא" .

הורדת היעדים, ומה שקורה בפקיעת החוק - אלו הסעיפים שאתם מבקשים לשנות או שיש משהו מעבר?

"אנחנו בהחלט מבקשים: א. על ביטול החוק ו- ב. על נושא היעדים. אם נושא היעדים יחזור לממשלה, או כמו שדיברו שהשרה שקד הציעה - אנחנו מוכנים ללכת. אם נגיע למציאות הזו שם, אין לנו ספק שאפשר להעביר את החוק עוד במושב הזה בקריאה שנייה ושלישית".

אמרת שיש שיחות ביניכם לבין החסידים, תוכל להרחיב בעניין? 

יו"ר התנועה הרב אריה דרעי ויו"ר דגל התורה הרב גפני נמצאים בקשר עם הרב ליצמן ועם כל הרבנים כדי להסביר. אני מקווה שהם יצליחו לשכנע.

גם לכם יש עניין לא קל עם הרבים. ראינו את המחאה בשבוע שעבר

"יש לנו הנחיה של מועצת חכמי התורה, היא קובעת לנו. אנחנו לא נכנסים לעניינים בין הרבנים, זה בינם לבין עצמם. יש לתנועת ש"ס מי שמנחה אותם וזה חכמי מועצת חכמי התורה ולא מישהו אחר. רק להם אנחנו נשמעים. רק הם שיורו לנו מה לעשות. אף אחד אחר לא יכול להורות לנו - רק מועצת חכמי התורה".

בסופו של דבר אתה מעריך שיגיעו לסיכומים?

"קשה מאוד להעריך מה יהיה, אם הוא יידחה בחצי שנה. אתמול אמרתי לראש הממשלה שביקש דיווח על חוק רישוי עסקים וביקש שזה יהיה עוד חצי שנה אמרתי לו: אם כך אני מבין שהממשלה הולכת להאריך את ימיה. אז הוא אמר: "לא, אמרתי עד חצי שנה". לדברי בן צור, "אני לא יודע מה הכוונות שלו אבל אני אומר לך שוב: אנחנו רוצים לקוות שהממשלה הזאת תמשיך ותמלא את ימיה, ואם חוק הגיוס יעבור בקריאה שנייה ושלישת יש לכך סיכוי גבוהה מאוד".

היה חוק שלכם שהצעתם בעבר, 'חוק ערך לימוד תורה'. החוק בזבל? או שהוא על המדף במטרה להעביר את החוק ביום מן הימים?

"החוק הזה עבר בקריאה טרומית ואנו מקווים כי בסופו של דבר, בקדנציה הזו או בקדנציה הבאה, נצליח להעביר אותו. ואז בעזרת ה' שנעביר את חוק ערך לימוד תורה, אז זה יפתור לנו את כל הבעיות, כי ערך לימוד תורה הוא לא פחות משירות בצבא וערך כזה אני חושב שהוא יהיה חשוב לכלל עם ישראל כהצהרה של מדיניות של מדינת ישראל".

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד