י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
הובילו למקום צדדי והלם בפניו

הקצין שתקף מפגין בכיכר השבת ותועד - הודה והורשע

קצין משטרה שתקף בחור ישיבה בכיכר השבת בירושלים, הודה לאחר הליך משפטי והורשע על ידי בית המשפט: "המתלונן הוריד את משקפיו משום שחשש כי הם יישברו, ואז הנאשם הלם בשנית בפניו של המתלונן, תוך שצעק לעברו "הבנת?!""

הקצין שתקף מפגין בכיכר השבת ותועד - הודה והורשע
הקצין עידו קציר תוקף בחור ישיבה צילום: צילום מסך

לאחר שנה וחצי, בית המשפט הרשיע שוטר שתקף באלימות צעיר חרדי בכיכר השבת בירושלים.

בי"ט טבת תשע"ז, נערכה הפגנה בכיכר השבת. תלמיד ישיבה בן 17 שחלף במקום הותקף על ידי רפ"ק עידו קציר, קצין סיור של תחנת לב הבירה. ועל פי כתב האישום שהוגש, "קציר תפס את המתלונן והובילו למקום צדדי, שם הנאשם הכה בידו השמאלית בפניו של המתלונן וכתוצאה מכך נפלה המגבעת מראשו של המתלונן. המתלונן הוריד את משקפיו משום שחשש כי הם יישברו, ואז הנאשם הלם בשנית בפניו של המתלונן, תוך שצעק לעברו "הבנת?!"".

תלונה הוגשה למחלקה לחקירת שוטרים ובהמשך הוגש כנגדו כתב אישום. לאחר הלך משפטי ארוך, היום (שלישי) הודה השוטר בכתב האישום המתוקן והורשע.

מארגון הל"ם, ששם לעצמו מטרה למגר את האלימות המשטרתית בשכונות החרדיות, שפעלו לאיתור קרוביו של המתלונן על מנת שאלה ישכנעו אותו להגיש תלונה במח"ש, אומרים ל'בחדרי חרדים' כי הם מקווים כי הרשעה זו תשפיע על שוטרים אחרים שאולי יימנעו מלפעול באלימות בניגוד לחוק. "אנו נמשיך לעקוב ולעודד לתעד אלימות משטרתית ולגרום שאלה יועמדו לדין", אמרו.

עו"ד איתמר בן גביר מסר: "אני מביע סיפוק מכך שכתוצאה מתלונתנו המחלקה לחקירת שוטרים החלה בחקירת האירוע והגישה כתב אישום נגד הקצין. מרשי כמובן לא מסתפק בהרשעתו של הקצין ואנו דורשים פיצוי כספי. ידע כל שוטר שאסור לפגוע במפגינים וכל פגיעה כזאת תתקל בתלונות ותביעות".

כיכר השבת קצין משטרה אלימות משטרתית הפלג הירושלמי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד