י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

ברוך מתיר אסורים: 12 הילדים והמאמן חולצו מהמערה

הושלם חילוצם של כל 12 ילדי קבוצת כדורגל בתיאלנד ומאמנם שנלכדו קרוב לשבועיים במערה בצפון תאילנד. היום חולצו ארבעת הילדים האחרונים והמאמן

ברוך מתיר אסורים: 12 הילדים והמאמן חולצו מהמערה
החילוץ בתאילנד צילום: רויטרס

הושלם חילוצם של כל 12 ילדי קבוצת כדורגל בתיאלנד ומאמנם שנלכדו קרוב לשבועיים במערה בצפון תאילנד. היום חולצו ארבעת הילדים האחרונים והמאמן.

המבצע לחילוץ הילדים החל ביום ראשון, נמשך שלושה ימים, מאחר וצוות החילוץ היה זקוק למנוחה בין חילוץ אחד לשני, לאחר שהשקיע מאמץ פיזי גדול, בנוסף הציוד צריך היה לעבור בדיקה כל חילוץ, מאחר וכל החמצן אזל מהמכלים, המחלצים נחו בין 10 ל-20 שעות, כשכל יום המחלצים מוצאים מהמערה ארבעה ילדים.

על פי דיווחים מתיאלנד, החילוץ התבצע מהר יותר מכפי שחשבו בתחילת המבצע, מאחר ובחלק מהמערה הארוכה מפלס המים ירד, כך שהמחלצים והנערים הצליחו לצעוד במקום לשחות ולצלול, כך שהחילוץ הסתיים מהר יותר.

הרשויות סגרו את סביבת המנהרה לתקשורת, כדי שיוכלו לעבוד בשקט, בלי ספקולציות של כלי התקשורת. כך הודיעו השלטונות בתיאלנד.

המחלצים חילצו את הילדים הלכודים יחד עם המאמן שלהם, במתחם מערות מוצף במחוז צ'יאנג ראי שבצפון המדינה. החשש היה שגשמי מונסון עזים שצפויים לרדת באזור בימים הקרובים, יעלו את מפלס המים ויציפו את המקום בה נמצאת הקבוצה, אך כאמור הילדים חולצו כשהם במצב טוב, אך פונו לטיפול בבית החולים.

הנערים אותרו ביום שני בשבוע שעבר על ידי צוללנים, על סלע במרחק של כ-4.5 ק"מ מפתח הכניסה למערה במתחם ת'אם לואנג, והצוותים התקינו כבלים דרך המערה כדי שהם יוכלו לשוחח עם בני משפחותיהם הממתינים להם בחוץ.

בסוף השבוע שעבר, אחד המחלצים מת מחוסר חמצן. המחלץ, לוחם לשעבר ביחידת אריות הים, איבד את הכרתו כשצלל במקום, כך מסרו השלטונות במדינה.

גם במקרה הזה הישראלים במוקד, אמנם לא בחילוץ בפועל, אך בעזרה טכנולוגית, עוזי חנוני מיבנה, מייסד חברת MaxTech, חברה שמתמחה במכשירי קשר במקומות מסובכים כמו מערות, סיפר ל-CNN על השימוש בטכנולוגיה הישראלית, שבה גם במקומות קשים, מקומות ללא קליטה סלולרית, המכשירים של החברה שלו, עוזרות לקשר בין המחלצים, לבין הצוות שנמצא מחוץ למנהרה, יש לציין שהמרחק בין הצוות בחוץ, לבין הצוות בתוך המנהרה, מגיע לכמעט חמישה קילומטרים.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד