ט' ניסן התשפ"ד
17.04.2024
פרסום ראשון

הקריטריונים לאירוח תחרות הזמר העולמית: היערכות וחזרות בשבתות

תאגיד השידור הציבורי פרסם את הקריטריונים לאירוח תחרות הזמר. בתנאים: "היערכות וחזרות בסופי שבוע" • יו"ר יהדות התורה בירושלים יעקב הלפרין למנכ"ל התאגיד: "תפעל למען קדושת השבת וירושלים"

הקריטריונים לאירוח תחרות הזמר העולמית: היערכות וחזרות בשבתות
Yonatan Sindel/Flash90

פרסום ראשון: תאגיד השידור הציבורי פרסם היום (שלישי), את הקריטריונים והתנאים לאירוח תחרות הזמר הבינלאומית שנבחרה להערך בישראל. בתנאים: "על האולם שיוצג להיות בזמינות מלאה ובלעדית בחודשים מרץ - מאי 2019 .כמו כן, על פי הנחיות ה-EBU (תאגיד השידור האירופי שמארגן את התחרות. א.ק) קיים לו"ז היערכות וחזרות קבוע, שאינו גמיש, וחלק משמעותי ממנו בסופי שבוע - לרבות מופעים מצולמים משודרים - על העיר להיערך לאמור".

העיר שמסומנת כמארחת הבולטת היא העיר ירושלים. בעקבות כך, פנה יו"ר סיעת יהדות התורה בירושלים, חבר המועצה יעקב הלפרין, למנכ"ל תאגיד השידור הציבורי אלדד קובלנץ ודרש ממנו להימנע מחילול השבת בירושלים.

תחת הכותרת: "מניעת חילול שבת קודש בירושלים", כתב הלפרין, "מפרסומים שונים עולה כי תאגיד השידור הציבורי החל להיערך לארגון תחרות הזמר האירופאית (תחרות זמר) בירושלים בשנה הבאה. מלוחות הזמנים של האירוע בשנים עברו עולה כי האירוע כולל חזרה גנרלית בעיצומו של יום השבת, לבד ממאות אנשי צוות, מאבטחים ותקשורת, שיעסקו סביב האירוע בעיצומו של יום השבת.

"בירושלים, עיר הקודש והמקדש, חובה גדולה עלינו לשמור על קדושתה כלשון הפסוק "על חומתיך ירושלים הפקדתי שומרים". בפרט שכבר הנביא נחמיה, בעת שיבת ציון מתריע בפני שבי ציון שחיללו את השבת כי חילולי השבת גרמו לחורבן בית ראשון: "וָאֹמְרָה לָהֶם מָה הַדָּבָר הָרָע הַזֶּה אֲשֶׁר אַתֶּם עֹשִׂים וּמְחַלְּלִים אֶת יוֹם הַשַּׁבָּת. הֲלוֹא כֹה עָשׂוּ אֲבֹתֵיכֶם וַיָּבֵא אֱ-לֹהֵינוּ עָלֵינוּ אֵת כָּל הָרָעָה הַזֹּאת וְעַל הָעִיר הַזֹּאת וְאַתֶּם מוֹסִיפִים חָרוֹן עַל יִשְׂרָאֵל לְחַלֵּל אֶת הַשַּׁבָּת". אבקש מכבודו לפעול בכל כוחו ומרצו למען קדושת השבת וירושלים ובזכות זה נזכה לגאולה השלמה העתידה בקרוב".

מכתבו של הלפרין מצטרף למכתבו של חבר סיעתו יוחנן ויצמן לראש עיריית ירושלים ניר ברקת, בו דרש כי העירייה לא תסייע לחילולי השבת. בנוסף, גם סגן שר הבריאות דרש משר התקשורת איוב קרא ומשרת התרבות והספורט מירי רגב, שיעשו הכל למנוע את חילול השבת.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד