י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
דחייה לחורף - או פרישה מהקואליציה

פרסום ראשון: פרוש אצל האדמו"ר מבעלזא

על רקע הודעת ליצמן כי באם לא תושג דחייה מבית המשפט העליון יתפטר מהממשלה, נועד הערב סגן השר מאיר פרוש עם האדמו"ר מבעלזא. ברקע הפגישה: החלטה של 'אגודת ישראל' כי אם לא יידחה החוק לחורף - תפרוש הסיעה מהקואליציה. פרסום ראשון

סגן השר מאיר פרוש. צילום: פלאש 90
סגן השר מאיר פרוש. צילום: פלאש 90

פרסום ראשון: לקראת הכרעה בחוק הגיוס החדש, נועד הערב (שלישי) סגן שר החינוך, מאיר פרוש, במשך שעה ארוכה עם האדמו"ר מבעלזא במעונו שבקרית יערים טלז סטון, שם שוהה הרבי בימים אלו לצורך מנוחה. כך נודע ל'בחדרי חרדים'.

עוד נודע ל'בחדרי', כי סגן השר עדכן את הרבי מבעלזא בהתפתחויות האחרונות סביב החוק, הדרישות של 'אגודת ישראל' בעניין התיקונים המוצעים והדרישה שראש הממשלה יבקש דחייה מבג"ץ באם אי אפשר להגיע להסכמה.

וברקע הפגישה החשאית, נודע ל'בחדרי' כי בסיעה החסידית מסתמנת החלטה לפיה אם לא תושג דחיה של חוק הגיוס המוצע והשנוי במחלוקת למושב החורף, יפרשו חברי הכנסת של מהקואליציה פה אחד.

כזכור, הבוקר הודיע סגן השר יעקב ליצמן לראש הממשלה כי הוא צפוי להתפטר באופן מידי מהקואליציה - באם לא יושג דיחוי מבית המשפט העליון, בתשובת המדינה על חוק הגיוס - בתוך שבוע.

כפי שדווח אמש ב'בחדרי חרדים', ב'דגל התורה' העבירו הצעה לבכירי משרד הביטחון, כי באם לא יעמדו בשנת 2020 ב-85% מיעדי הגיוס, "רשאית הממשלה לקבוע הסדר חקיקתי חדש תוך שנה מתום שלוש שנות גיוס רצופות האמורות".

הרעיון שמאחורי ההצעה, כפי שנודע ל'בחדרי', הוא שתיוותר שנה למערכת הפוליטית לחוקק חוק גיוס חדש, מה שיתן "אופק חיובי" באם יבוטל חוק הגיוס - תרחיש שהעלה חששות חרדיים מגיוס מידי של כל בני הישיבות באותה עת עתידית.

בתוך כך, הוועדה הדנה בחוק הגיוס החדש תקיים מחר (רביעי) את דיוניה כרגיל בראשות יו"ר הוועדה חה"כ דוד אמסלם.

חוק הגיוס החדש מאיר פרוש הרבי מבעלזא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד