י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
שוב החמרה מחשש לפיגועים

נוהל חדש: קפה וערכת איפור לא עולים לטיסה

על רקע החששות מפיגועים מתוחכמים במטוסים, הגוברים בהתמדה עם התקדמות יכולותיהם של המחבלים, הוכרזו נהלים חדשים בטיסות לבריטניה - לפיהם ייאסר להעלות לתא הנוסעים גם אבקות - כמו ערכות איפור, קפה ותבלינים

נוהל חדש: קפה וערכת איפור לא עולים לטיסה
איפור צילום: פיקסהביי

לאור האיומים הגוברים על פיגועי טרור נגד מטוסים, החליטה בריטניה לאסור על העלאתן למטוס של אבקות למיניהם בתוך מטען היד. אבקות, כגון מוצרי איפור, קפה ותבלינים, ייאסרו לעלות עם הנוסע לתוככי תא הנוסעים וייוותרו רק בתוך המזוודות, מחשש לפצצה שאפשר להרכיב מאבקות מסוימות.

המהלך יגדיל את התורים לעליה למטוס, כמו שקורה באוסטרליה, ניו זילנד וארצות הברית, שם נאמר לנוסעים בחודש שעבר להעביר את האבקות באותה דרך שבה הם מעבירים נוזלים, כשהם מכניסים את הנוזלים לשקיות מיוחדות, והם עוברים במכונת שיקוף מיוחדת שמגלה האם החומר הנוזלי יכול להפוך לפצצה מלוכלכת.

עכשיו גם בבריטניה יאלצו הטסים לנהוג באופן דומה עם אבקות - מה שיגרום לעוד עיכובים של הטסים. יהיה מותר לעלות למטוס עד 340 גרם של אבקה, וגם אז הם יאלצו להעביר את האבקה בשיקוף מיוחד.

הצעדים הללו מגיעים ktjr שפעילי דאע"ש ניסו בטיסת 'אתיחאד' מסידני לאבו דאבי בחודש יולי האחרון לפוצץ מטוס עם פצצה שהורכבה מאבקה. המחבלים, שהתכוונו להתאבד, נעצרו בעת הצ'ק-אין בשדה התעופה.

דובר משרד התחבורה אמר לאתר 'דה טיימס' כי: "כל מדינה קובעת את אמצעי האבטחה שלה על בסיס הערכות משלה, אנו פועלים בשיתוף פעולה הדוק עם כל השותפים בשדות התעופה הבינלאומיים, כדי לשמור על ביטחון התעופה בצורה הטובה ביותר".

ה'טלגרף' הבריטי מדווח, כי בארה"ב אנשים פספסו טיסות המשך בגלל העיכוב בעליה למטוס, והדבר צפוי לקרות גם בבריטניה.

דובר רשות הבטיחות אמר ל'טלגרף': "טרוריסטים מנסים כל הזמן להחדיר חומרי נפץ לתוך פריטים קטנים שיש בהם שימוש יומיומי, וחייבים להתנהל בכל הזהירות".

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד