י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
למען השבת

בור עצום-ממדים נפער מול בניין הישיבה

מול אחד מבנייניה של ישיבה ליטאית מפורסמת בבני ברק נפער בור גדול במיוחד, כאשר מתברר כי מדובר במהלך יזום של הנהלת הישיבה - על מנת להקים מאגר מים שישמש את תלמידי ורבני הישיבה, המקפידים על חומרתו של 'החזון איש' בעניין מים של שבת

הבור שנחפר בישיבת סלבודקה בבני ברק. צילום: באדיבות המצלם
הבור שנחפר בישיבת סלבודקה בבני ברק. צילום: באדיבות המצלם

בחודשים אלו מתבצע שיפוץ רחב היקף בבניין הפנימייה הגדול בישיבת סלבודקה בגבעת הישיבה בבני ברק. בשבוע האחרון, במהלך השיפוץ, נחפר בור אדיר בקדמת הבנין, הבור אמור לשמש כברכת מים שתשמש כמאגר מתחת לאדמה.

הצורך בבור נובע מכך שבישיבה מקפידים מאוד על נושא המים של שבת שיגיעו אך ורק ממים שנשאבים על ידי גנרטור ולא על ידי חשמל שמיוצר בשבת בחברת חשמל על ידי יהודים וכפי שהורה מרן 'החזון איש' זיע"א, שכידוע הישיבה הולכת לאורו.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי מה שקורה בשנים האחרונות, הוא שבימים שיש יומיים חג כגון שבת וחג, או שלוש ימים של ראש השנה - הגנרטור העירוני שמשמש למשאבות לא מספיק - ותמיד במהלך היום השני המים עוברים למשאבות חשמל.

על כן הוחלט, שכדי לחסוך את השימוש בדודים ודליי מים שהוכנו לפני החג, כמו שנעשה בשנים האחרונות, הושקע כסף רב בהכנת מאגר מים גדול בישיבה שישמש בימי חג ללא חשש חילול שבת.

כידוע, הקפדתו של מרן 'החזון איש' גדולה בזה, וכמו שמעידים תלמידיו ומופיע גם בספר 'חוט שני' של הגאב"ד הגר"נ קרליץ, שאם אין מים של שבת - לא ליטול ידיים במים שנשאבו על ידי חשמל שיוצר בשבת, אלא נוהגים כמו במקום שאין מים.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד