י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
אמצעי חדש לאכיפת עבירות תנועה

תיעוד: רחפן המשטרה איתר נהג שביצע עבירה מסוכנת

נהגים שימו לב: במסגרת המאבק המתמשך של המשטרה בתאונות הדרכים, הוכנסו בימים אלה לפעילות מבצעית באגף התנועה רחפנים המצויידים במצלמות איכותיות ברזולוצייה גבוהה, המסוגלות לזהות עבירות תנועה ממאות מטרים באוויר • צפו בתיעוד מהמצלמה

תיעוד: רחפן המשטרה איתר נהג שביצע עבירה מסוכנת
רכב מבצע עקיפה מסוכנת צילום: דוברות המשטרה

במסגרת המאבק המתמשך של המשטרה בתאונות הדרכים, הוכנסו בימים אלה לפעילות מבצעית באגף התנועה רחפנים המצויידים במצלמות איכותיות ברזולוצייה גבוהה, המסוגלות לזהות עבירות תנועה ממאות מטרים באוויר. היתרון היחסי ואופן ההפעלה הביאו להכנסתו של הרחפן שנחשב לכלי יעיל המאפשר נקודת תצפית ותיעוד ממעוף הציפור, הרחפן שרואה ואינו נראה מהווה כלי הרתעתי חשוב במלחמה בעבירות מסכנות חיים ובריונות בכביש.

בתיעוד הווידאו ניתן לראות רכב פרטי חוצה קו הפרדה רצוף על מנת לעקוף משאית בכביש 6535, באזור ואדי ערה - ובעקבות התיעוד הוא עוכב לאחר זמן קצר על ידי השוטרים שזיהו את העבירה באמצעות הרחפן.

תיעוד העבירות המתבצע באמצעות מצלמת הרחפן מתורגם לדו"חות באופן מיידי בשטחו תוך עצירת הנהג והפעלת הסנקציה מיד עם ביצוע העבירה. במשטרה אומרים כי הפעלת הרחפנים תתבצע בפריסה ארצית וכן בצירי מיקוד בהם קיים ריבוי של תאונות דרכים ונפגעים.

השוטרים שיפעילו את הרחפנים עוברים הכשרה ייחודית של מספר שבועות הכוללת התמקצעות ושליטה בכלי תוך מתן דגש לחוקי התעופה, בסיום ההכשרה השוטר מקבל רישיון מטיס המסמיך אותו להטיס רחפן.

רחפן צילום משטרת התנועה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד