י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
לאחר שעבר עשרה ק"מ בישראל

כלי טיס שחדר מסוריה - יורט באזור צפת

כלי טיס בלתי מאויש, שחדר מסוריה והצליח לעבור כ-10 ק"מ בישראל, יורט ע"י טיל פטריוט ששוגר על ידי צה"ל מאזור צפת. בשעה זו נערכת פעילות של מסוקים ומטוסים מעל הכנרת, בחיפוש אחר חלקים

 כלי טיס שחדר מסוריה - יורט באזור צפת
שובל עשן של טיל פטריוט בשמי צפת צילום: אלימלך גרסטל

טיל פטריוט שוגר על ידי צה"ל מאיזור צפת, לעבר כלי טיס בלתי מאויש שהגיע משטח סוריה. בעקבות השיגור, הופעלה אזעקה במועצות האזוריות גולן ועמק הירדן.

סוללת פטריוט הצליחה ליירט את כלי הטיס הבלתי מאויש שחדר מכיוון סוריה. בצה"ל אומרים כי מערכות ההגנה "זיהו את האיום ועקבו אחריו". מתברר כי כלי הטיס הצליח לחדור כ-10 ק"מ לתוך שטח ישראל, ואז יורט באיזור הכנרת.

בעקבות פעילות באיזור היירוט, המשטרה ביקשה מכל כלי השיט ששהו באגם הכנרת - לצאת מהמים "בשל פעילות מבצעית". בשעה זו נערכת פעילות של מסוקים ומטוסים מעל הכנרת, בחיפוש אחר חלקים.

דובר צה"ל תא"ל מנליס אומר כי "זוהה כלי טייס בלתי מאויש שטס לאזור החיץ. הוקפצו רביעיית מטוסי קרב ושני מסוקים כאשר במקביל הכינו את סוללת הפטריוט ששיגרה טיל אחד מאזור צפת שפגע ויירט את הכטב"מ. מדובר ככל הנראה במל"ט איסוף בלתי חמוש וחתיכות ממנו נפלו מדרום לכנרת. עדיין לא יודעים להעריך האם מדובר בטעות או בפעולה מכוונת".

מנליס הוסיף "הוא היה לאורך כל הדרך במעקב ויורט כ-10 קילומטר בתוך שטח ישראל. בדקנו גם את האפשרות שמדובר בכלי טייס רוסי. לא מדובר במחדל".

טיל פטריוט כלי טיס בלתי מאויש צבע אדום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד