י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
הזירה המוניציפלית בוערת

פוטש בבירה: הח"כית הדיחה את יו"ר הסיעה

שנה בלבד לאחר שנבחרה להוביל את הסיעה בבחירות הקרובות, הודחה יושבת ראש 'ירושלמים' העירונית בבירה, פלר חסן-נחום, בפוטש מהיר על ידי מייסדת התנועה שפרשה בעבר לפוליטיקה הארצית, רחל עזריה

פוטש בבירה: הח"כית הדיחה את יו"ר הסיעה
עיריית ירושלים צילום: אביר סולטן, פלאש 90

ח"כ רחל עזריה נבחרה ע"י הנהלת סיעת 'ירושלמים' ליו״ר הסיעה, ותוביל את רשימתה העירונית בבחירות הקרובות. עזריה הקימה את ירושלמים לפני למעלה מעשר שנים ותעמוד בראשה בבחירות הקרובות.

לפני כשנה נבחרה פלר חסן-נחום, חברת מועצת העיר, להוביל את הסיעה בבחירות הקרובות. כעת, 'בחדרי חרדים' חושף לראשונה על הפוטש שאורגן בין לילה ליו"ר המכהנת, חסן-נחום, לטובת עזריה שנטשה את הסיעה המקומית לפני כשלוש שנים לטובת התמודדות לכנסת מטעם מפלגת 'כולנו'.

בסיעת 'ירושלמים' מתקבלות ההחלטות על ידי חברי ההנהלה, המונים עשרות בודדות בלבד, כאשר לכל חבר הנהלה ישנה זכות הצבעה. לפני כשבועיים, עת הכריזה עזריה על מועמדותה, כינסה את חברי ההנהלה ואת חברי המועצה המכהנים מטעמה במועצת העיר, וביקשה את תמיכתם על מנת שתוכל לשוב ולעמוד בראשות הסיעה אותה הקימה. חברי המועצה ורוב חברי ההנהלה החרימו את הישיבה, והביעו תמיכה מוחלטת ביו"ר המכהנת, חברת מועצת העיר פלר חסן-נחום.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי במהלך השבוע האחרון, עזריה ניהלה מסע פגישות עם חברי הנהלת הסיעה וביקשה מהם לחתום על תמיכה בה והדחת היו"ר המכהנת. לאחר שעזריה הציגה מחקר עומק לפיו הסיעה בראשותה תניב תוצאה טובה יותר מהמצב הנוכחי בסקרים שמעמידים את 'ירושלמים' על גבול אחוז החסימה, ומסע לחצים של תומכיה, השלימה עזריה ביממה האחרונה את מסע החתמת חברי ההנהלה, ובכך הושלם הפוטש בהליך בזק.

עוד נודע ל'בחדרי חרדים', כי פלר חסן-נחום נפגשה בימים האחרונים עם השר זאב אלקין, המתמודד על ראשות העיר, ועם משה ליאון. לפי גורמים יודעי דבר חסן נחום תודיע בקרוב על הצטרפותה לאחד מהמועמדים המובילים, ותערוק מסיעת ירושלמים אשר בראשה היא עומדת בשנה האחרונה.

רחל עזריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד